וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: עיצומי המורים - פגיעה בתלמידים

גיל סימה

9.6.2010 / 20:23

הלימודים בבתי הספר העל יסודיים בתשע ערים יחלו מחר בשעה 9:00, במסגרת צעדי המחאה של ארגון המורים. משרד החינוך: "אלה עיצומים ציניים שפוגעים בתלמידים"

משרד החינוך הגיב הערב (רביעי) בזעם על השביתה המתוכננת מחר בתיכונים בתשע ערים, שיזם ארגון המורים העל יסודיים. "מדובר בעיצומים ציניים שנעשים על גבי התלמידים והם מנוגדים לפסיקות בתי המשפט", אמרו במשרד והדגישו שמשכרם של המורים הנוקטים בעיצומים ינוכה הכסף לפי השעות שבהן ייעדרו.

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז התייחס בשיחה עם וואלה! חדשות לשורת צעדי ההחרפה שמבצע הארגון במסגרת סכסוך העבודה שהכריז מול משרדי החינוך והאוצר. "חבר'ה, תתייחסו אלינו ברצינות, גם במשחק כדורגל לפני שריקת הפתיחה יש חימום של השחקנים".

בתוך כך, הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בגבעתיים, ראשון לציון, באר שבע, קריית מוצקין, קריית ביאליק, מעלות, מגדל העמק, אור יהודה, יקנעם ותיכון מקיף ב' באשדוד יתחילו מחר בשעה 9:00 ולא בשעה הרגילה.

עשרה ימים לפני סיום שנת הלימודים ובארגון המורים העל-יסודיים מתחוללת מהומה רבה סביב סכסוך העבודה שהכריזו מול משרדי הממשלה. הצעדים החלו עוד בסוף השבוע שעבר, אז החליט הארגון להחריף את הצעדים והחל לממש את איומיו במעשים המתבטאים בכך שבמהלך הימים האחרונים מתחילים הלימודים שלא בשעה הרגילה, בכל יום בעיר אחרת.

"חיכינו מספיק"

אחת הערים המככבות בשורת צעדי ההחרפה של הארגון היא ראשון לציון אשר בחודשים האחרונים עוברת מהפכה סביב מערכת החינוך בשעה שראש העירייה, דב צור, והצוות מסביבו, הגיעו להחלטה שמבנה בתי הספר העל יסודיים ישתנה, ומחלוקה של חטיבות ביניים ותיכונים יתאחדו שני אלו ויהפכו לחטיבה עליונה אחת.

"רגע לפני שאנחנו מגיעים להידיינות משפטית אנחנו מנסים לגשר בין כל הצדדים", אמרה מחזיקת תיק החינוך בעירייה, ליאל אבן זוהר והוסיפה: "עד היום לא קיבלנו כל הסבר ספציפי להכרזת סכסוך העבודה מצד ארגון המורים. אנחנו מתכוונים לקיים משא ומתן עם כל הגורמים לרכות הארגון, הם שותפים שלנו".

גם בעיר, כמו ביתר המדינה, נוצר ויכוח עז סביב הכנסת תכנית "אופק חדש" לחטיבות הביניים, נושא אשר מסעיר את ארגון המורים. לטענת ארז, מרבית המורים מתנגדים למהלך בתוקף ומשרד החינוך עשה מהלך של "הליכה כוחנית" כנגד המורים המתנגדים. בהתייחסו לראשל"צ מסביר ארז: "ראש העירייה מפצל בתי ספר בלי כל הסכמה, מחייב מורים לתכנית של 'אופק חדש', כל זה רק מגביר את הבעייתיות בעיר וגורם לנו להתמקד בה".

בינתיים אומרים בארגון כי צעדי ההחרפה יימשכו ביתר שאת אולם כל זאת תחת לקיחת אחריות, לדבריהם. "אנחנו לא מתכוונים לפגוע במערכי הבחינות וניהולן, ועדיין אנחנו גם לא שובתים אבל אני אומר מכאן לממשלה ומאותת לה: אנחנו כבר לא יכולים לחכות. המתנו, אבל נראה שאתם לא לוקחים אותנו בחשבון, חברים, זה לא יימשך ככה".

עדכון ראשון: 17:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully