וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הפשוטה והירוקה להפוך חרא לחשמל?

אריאל נוי

9.6.2010 / 13:23

פטנט ישראלי חדש מבטיח להפיק אנרגיה מהשפכים התעשיתיים, החקלאיים והביתיים. לדברי ממציאי הפטנט, לא זו בלבד שהחשמל יופק באנרגיה ירוקה, התהליך גם יטהר את השפכים

חברת אמפסי (Emefcy) תציג לראשונה בתערוכת הסביבה הבינלאומית "קלינטק 2010" שתתקיים בסוף החודש טכנולוגיה חדשנית, המאפשרת ייצור חשמל ישירות משפכים תעשייתיים, ביתיים וחקלאיים. הפטנט המהפכני יצר הדים וכבר רבים מתעניינים בשימוש בו, בהם מדינת מישיגן שבארה"ב, שהעניקה בשנה שעברה לחברה המפתחת את הפטנט מענק של מאות אלפי דולרים להקמת פיילוט להפקת אנרגיה, היישר ממכוני טיהור שפכים שבמדינתה.

את הפטנט המהפכני יחשפו בתערוכה, שהיא הגדולה במזרח התיכון, בה תציג החברה מתקן ניסיוני, המדגים כיצד פועל התהליך. המערכת פותחה על ידי איתן לוי ורונן שכטר שנפגשו בתקופת לימודיהם במחלקה להנדסה כימית בטכניון.

איך בנויה המערכת? למעשה מפיקים חשמל ישירות מהשפכים, המרה המתאפשרת הודות לשימוש בטכנולוגיית תאי דלק מיקרוביאליים. עיקר עלות טיהור שפכים טמונה באנרגיה המושקעת בתהליך הטיהור. "החיסכון הוא עצום כיוון שצרכן האנרגיה הגדול ביותר במכוני טיהור שפכים הוא מערכת האוורור, שכולה מורכבת ממפוחים שצורכים חשמל רב. כך למשל, הסתכמה צריכת החשמל לאוורור שפכים בארה"ב בכ-3,000 מגה-וואט ובעלות שנתית של כ-1.6 מיליארד דולרים.

"היכולת להפיק אנרגיה מהשפכים מגלמת חסכון משמעותי בתוצר הלוואי המופק בתהליך יצירת האנרגיה שהוא גז המימן, שמלבד היותו דלק ירוק, משמש גם כחומר גלם בתעשייה הפטרו-כימית ותעשיית השומנים למאכל", מסביר שכטר לוואלה! חדשות.

"אנחנו משתמשים בשפכים של מתקני הטיהור ובמקום לצרוך אנרגיה, מפיקים טכנולוגיה חדשנית שהיא בעצם שימוש בחיידקים שמייצרים את החשמל", הוסיף שכטר. "כמו כשכל אחד מוריד את המים באסלה בביתו, הרכבו של הביוב הוא 98% מים טהורים. רוב החומרים שמהווים נזק למים מורכבים מחומר אורגני שהגוף פלט. החומר האורגני הזה הוא בבסיסו דומה לדלקים שממנו מניעים מכוניות, יש בו המון אנרגיה ואנחנו מנצלים אותו".

לדברי שכטר, הפטנט יכול לחולל מהפכה במדיניות חברת החשמל בישראל. "ברור שעדיף תחנה שפכים מאשר תחנה כוח פחמית. מכיוון שזה מקטין את זיהום האוויר שורף פחות דלק בייצור חשמל. אנחנו רוצים להוציא את זה לשוק בתוך שנה מהיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully