וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר למאבטח שירה למוות בחברו

קובי מנדל

9.6.2010 / 12:35

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר שלוש שנות מאסר על איליה ארמטייב, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגת חברו ויקטור שברדין בשוגג. כמו כן ישלם ארמטייב פיצויים לבת זוגו של המנוח ושלושת ילדיה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) שלוש שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על איליה ארמטייב, המאבטח מקריית חיים שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגת חברו ויקטור שברדין בשוגג. השופט אילן שיף גם גזר עליו תשלום פיצוי לידועה בציבור של חברו המנוח (יוליה גודימוב) בסך של 75,000 שקלים ותשלום פיצוי גם לכל אחד משלושת ילדיו הקטינים של המנוח בסך של 30,000 שקלים. ארמטייב הורשע לפי הודאתו ובהתאם להסדר טיעון בעבירת הריגה של המנוח שברדין באקדח תוך כדי משחק "שליפות" של כלי נשק.

השופט גם קבע כי במשך כל תקופת ריצוי עונש המאסר של הנאשם, ישלם הנאשם פיצוי לבת זוגו של המנוח בלבד, בשיעור של 800 שקלים לחודש. חודש לאחר שחרורו של הנאשם ממאסרו, יחל הנאשם לשלם לבת הזוג ולכל אחד מהקטינים את הפיצוי כדלקמן: לבת הזוג את יתרת הפיצוי בסך של 1,000 שקלים לחודש ולכל אחד מהקטינים פיצוי בסך 600 שקלים לחודש. השופט ציין כי אין בפסיקה זו כדי למנוע הגשת תביעה אזרחית של האלמנה והקטינים נגד הנאשם.

בגזר הדין ציין השופט שיף כי רשלנותו הפושעת של הנאשם גבתה מחיר כבד. היא קטלה את חייו של שברדין והשאירה שלושה יתומים קטינים ובת זוג במצוקה קשה. "הדעת ממאנת להבין כיצד אדם נורמטיבי, ששירת בצה"ל, ומן הסתם למד את הסיכון שבשימוש בלתי זהיר בנשק, מעז 'לשחק' ב'משחק' כה מסוכן שכבר גבה בעבר קורבנות ואמלל משפחות. פזיזותו של הנאשם והתוצאה הרת האסון מחייבים התייחסות מחמירה ומרתיעה".

מנגד ציין השופט כי "יש לשקול את הנסיבות לקולא, הנאשם הינו אדם נורמטיבי, שזו לו הסתבכותו הראשונה עם החוק. הוא הודה מיד, בחקירתו במשטרה, במיוחס לו ונטל אחריות למעשיו. המנוח היה חברו הטוב ובשל האירוע הנדון נקלע הנאשם למצוקה נפשית ואף ביצע ניסיון אובדני. בשל כך הוא ממשיך להיות מטופל נפשית. הנאשם הביע צער על מעשיו וראויה לציון אמירתו 'בדברו האחרון', כי הוא: 'רוצה להיות במקום החבר שלי בקבר'. משפחתו של הנאשם נמצאת בחו"ל וניתן להניח שהתמודדותו עם האירועים הנדונים, עם המשבר שנקלע אליו ועם תקופת המאסר שיהא עליו לרצות, תהיה קשה".

  • עוד באותו נושא:
  • הריגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully