וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים על מפת אזורי העדיפות: "ישראבלוף"

פנחס וולף

9.6.2010 / 12:07

ועדת הכספים קיימה דיון בנוגע לסיווג היישובים באזורי העדיפות הלאומית. במהלך הדיון גילו הח"כים כי אין תקציב מוגדר ליישום התוכנית וטענו: "היום אנחנו מבוזים פה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חברי כנסת כינו הבוקר (רביעי) את מפת אזורי העדיפות הלאומית "ישראבלוף", זאת לטענתם בשל העובדה שאין תקציב מוגדר ליישום התוכנית ולאחר שנודע כי כל משרד ממשלתי יוכל להחליט אם לפעול לפי המפה או לא. עם זאת נקבע כי משרד ממשלתי שיבחר להימנע מהמפה, יצטרך לנמק את שיקוליו ולפרט את הקריטריונים שלפיהם הוא מתכוון לפעול. הדברים שהטיחו חברי הכנסת בנוגע לתוכנית נאמרו במהלך דיון של ועדת הכספים, שעסק בסיווג יישובים באזורי עדיפות לאומית ובמפת הטבות המס והעדיפויות הלאומיות בישראל.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי הסביר בדיון את עיקרי התוכנית ואמר כי "בסוף צריך להחליט מי נכלל במפה. ככל שמכלילים מספר רב יותר של יישובים, האפקטיביות של ההכרזה הולכת וקטנה כי המשאבים מוגבלים. המפה לא נועדה לטפל בעוני. זה לא נושא של עוני. לא באים דרך זה לעשות טיפול כדי לעלות יישובים שמרוכזת בהם אוכלוסייה ענייה. זה גם לא בא להחליף תיקון נקודתי. לא נוציא יישוב מהמפה רק משום שהוא חזק. בחרנו לקבוע מפת מסגרת. על פי החוק, אין מניעה לתת הטבות משיקולים מקצועיים ליישובים שלא כלולים במפה. ביקשנו שתהיה בדיקת אפקטיביות של המפה".

חברי הכנסת זעמו על היעדר תקציב מוגדר ליישום המדיניות של המפה. ח"כ אלי אפללו (קדימה) אמר כי "אתם משאירים בידיו של כל שר לעשות לפי ראות עיניו. זה 'ישראבלוף'. צריך שיהיו הגדרה ותקציב. אם לא, שוב בג"ץ יתערב וחבל שהוא יבזה את הממשלה ואת הכנסת".

ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) תקף גם הוא את המפה ואמר כי "אנו מבינים מדברי מנכ"ל משרד ראש הממשלה כי אין כסף לתוכנית המדוברת. התוכנית לא נותנת מענה לעוני אשר מתרחש ביישוב הערבי, אני מציע לממשלה להתמקד למשל בתכנון והבנייה ביישוב הערבי. בהשקעה של כמה עשרות מיליוני שקלים בכל יישוב אתה יכול לפתור בעיה קשה אשר כל זוג צעיר נתקל בה והיא היכולת לבנות בית בכפר".

בתגובה, אמר מנכ"ל משרד רה"מ גבאי לחברי הכנסת: "גם במפה הקודמת לא היה תקצוב. זה לא שמחר יגדל תקציב המדינה בגלל מפת אזורי העדיפות הלאומית. נשאלת השאלה – בתוך תקציב המשרד, האם הוא עושה הסטות לטובת עדיפות לאומי לעומת יתר המדינה? זה אומר שביתר הארץ מקבלים פחות, כי המדרג קופץ פעמיים: גם לו נותנים יותר וגם להם נותנים פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully