וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנת האתיופית היא ישראלית

איינאו פרדה סנבטו

9.6.2010 / 11:29

סוכנת סמויה אתיופית הפלילה 41 סוחרי סמים. האם משטרת ישראל הביאה מאתיופיה סוכנת מיוחדת למשימה זו? כמובן שלא, רק שבמשטרת ישראל עדיין לא מכירים בה כישראלית

בימים אלה מדברים הרבה על ההסברה הישראלית ועל כישלונה בבלימת גל השנאה השוטף את ישראל באירופה, באפריקה ובאסיה בעקבות המשט. אבל, כולנו שוכחים לרגע, כי הכישלון בהסברה הישראלית טמון תמיד בנו, אזרחי המדינה. אנחנו הורסים כל חלקה טובה במדינת ישראל על ידי קטלוג של אוכלוסיות שונות ומוציאים אותה מהשיח הציבורי ובכך מונעים מחבריה מליטול חלק נכבד בהסברה הישראלית עם ביטחון מלא שהם באמת ישראלים.

הפרסום אתמול בכל כלי התקשורת שסוכנת סמויה מאתיופיה לכדה 41 סוחרי סמים כבדים באזור השפלה זעזע אותי . מדוע היה כל כך חשוב להם ארץ המוצא של הסוכנת הסמויה? מתי היא כן תהיה ישראלית? כשתחצה את גבול ישראל עם דרכון ישראלי? למה בכל הסיפור הזה של הפללת סוחרי הסמים הובלט שהיא אתיופית? מה היא גיס חמישי שחצתה פתאום הקווים ועברה למשטרת ישראל?

לדעתי, הסכנה הגדולה שלנו כישראלים היא שאנחנו מנסים לנדות אוכלוסיות שונות על ידי הטלת דופי וסטיגמות אשר גורמות לתחושת אי שייכות למדינה לתרבות ולביטחון. התנשאות והיהירות הזאת פוגעת בנו כמדינה וחברה.

עולי אתיופיה אינם פליטים

הצעירה ביצעה את משימתה בהצלחה רבה, אך בסוף המעשה שלה הוכתם בכך שהמשטרה וכלי התקשורת התמקדו בארץ המוצא שלה ולא במהות המעשה.

דווקא זמן זה כשהעולם משתלח בנו ללא הרף, ממחיש את הצורך הפנימי שלנו כמדינה וכעם להיות נחושים בבניית חוסן חברתי כך שכל אדם יחוש שפגיעה במדינה היא פגיעה בו. בעידן של היום כולם חשופים למדיה וזה מצריך פי כמה לנסות ולנקוט במשנה זהירות על מנת לא להדחיק אוכלוסיות. הדבר גורם רק עוול לאנשים שקשרו את גורלם בגורל המדינה אשר פתאום מגלים שמשטרת ישראל והתקשורת במדינה עדיין רואים בהם כלא שייכים אליה.

להזכירכם: ביתא ישראל (קהילה יהודית באתיופיה) עברו מסע ייסורים ותלאות על מנת להגיע לארץ. זאת מתוך זיקה ציונית, דתית ואידיאולוגית. הם אינם פליטים. אני מקווה שהשר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה ישנו גישה זו שמרחיקה אוכלוסיות שלמות מלהיות חלק בבניית המדינה ובטיפוח התרבות הישראלית. תתחילו להפנים עולי אתיופיה הם ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully