וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרוג טורקים ולהקים ועדה

צביקה פוגל

9.6.2010 / 10:26

לאחר שתשעה טרוריסטים שילמו בחייהם, הדרך היחידה להצדקת הפעולה היא ועדת בדיקה בינ"ל בהשתתפות ארה"ב, ישראל והאו"ם. צביקה פוגל חושב שזו הדרך של האמריקאים להשיב להם את היוזמה באזור

סיכול ניסיון פריצת הסגר על רצועת עזה באמצעות המשט הטורקי שמט את השטיח הפרסי מתחת לרגליו של ארדואן. התרגיל שניסו לעשות מדינות הציר החדשות, אירן, סוריה וטורקיה, המנצלות באופן קבוע מזה כשנה את חולשת והססנות הממשל האמריקני, ואת הריפיון השלטוני והתלות במהגרים איסלמים בחלק ממדינות אירופה, לא צלח. ישראל, באמצעות פעולת השייטת ומצרים בזכות פתיחת מעבר רפיח מנעו, לפחות נכון להיום, את השתלטות האיסלם הקיצוני האירני על רצועת עזה. המשט הטורקי המובל ע"י ספינת המרורים היה רק קדימון לספינות נוספות שהיו מביאות לרצועה את מיטב בניה הקיצוניים של המחתרת האיסלמית הטורקית. השתלטות שכזו הייתה תוקעת לישראל ולמצרים אויב מזן חדש, היא הייתה מביאה את אירן לפתחה של תל אביב, לא ברקטות אלא בטרוריסטים פנאטיים מצוידים במיטב הנשק המערבי המצוי בידי טורקיה.

הדרך היחידה שנותרה לנו ולאמריקנים להצדיק את הפעולה ולהמשיך במדיניות הסגר היא באמצעות ועדת בדיקה בהשתתפות בינלאומית בה השותפים העיקריים יהיו ארה"ב, ישראל ונציג האו"ם. לאמריקנים זו הדרך להחזיר לעצמה את היוזמה במזרח התיכון, רגע לפני שהיא עוברת למדינות שכה מעוניינות להיקרא מעצמות כמו רוסיה וסין המעכבות את השתתפותן בלחץ על אירן, שהיא בעצם הכוח המניע את ציר הרשע. לנו זו ההזדמנות להצדיק את פעולות ההגנה שאנחנו נוקטים וביחד עם האמריקנים אולי נצליח להפיח רוח חדשה שתעז להרים ראש ולהתמודד מול גל האיסלם המאיים לכבוש כל חלקה אירופאית טובה. לאו"ם זו משקולת מאזנת את הצורך להטיל במקביל סנקציות על אירן, "הא בהא תליא".

ההסברה שלנו נכשלה

ממה יש לנו לפחד, ממה אנחנו כה חוששים? מדינת ישראל, מדינה ריבונית, פעלה ברוח ובשם החוקים הבינלאומיים. חיילינו ביצעו את המשימה למרות מורכבותה ולמרות התקלות. ממשלת ישראל קיבלה החלטה על מימוש זכותה להגן על עצמה באמצעות הסגר וגם אם היא טעתה בבחירת דרך הביצוע לא נפלו השמיים. הממשלה בישראל היא ממשלה שנבחרה על-ידנו. גם אם לא בחרנו אישית בבנימין נתניהו, אהוד ברק ואביגדור ליברמן זו עדיין הממשלה החוקית והלגיטימית שלנו. ראש הממשלה ושריו חייבים אחת ולתמיד להפסיק ולפחד מטעויות. בחרנו אתכם לקבל החלטות, אנחנו יודעים כי אתם לפעמים טועים, אם זה לא לנו יתאים לנו נחליף אתכם בבחירות הבאות, אבל לכל הרוחות תפסיקו להתחבא, לחפש אשמים ולחפש להתהדר רק בהצלחות.

ההסברה שלנו נכשלה ולכישלון הזה יש מחיר. אנחנו טובים ומצליחים בהסברה של בכיינים ומפסידנים. חוטפים לנו חיילים, יוצאים ל"מלחמת לבנון השנייה", מאבדים 121 חיילים ועוד 44 אזרחים וראה זה פלא, העולם לא מבקש הסברים. יורים עלינו רקטות 8 שנים, יוצאים למבצע "עופרת יצוקה" מאבדים "רק" 3 חיילים ועוד 10 אזרחים והעולם כמרקחה. מיישמים את החוק הבינלאומי לסגר, משתלטים על ספינת טרוריסטים, לא מאבדים למזלנו אף חייל והעולם נכנס לאטרף. אין לנו מערך הסברה שיודע לייצג ולהציג יוזמה, נחישות והצלחות. משכך, אין לנו ברירה אלא לשתף פעולה ולהעביר את מסר זכותינו להגן על עצמנו דרך גרונה של וועדת בדיקה. נכשלנו בהסברה, ננסה להצליח על שולחן ועדת הבדיקה ואם לא נצליח, תמיד נוכל להאשים איזה אנטישמי תורן ולהמשיך לעשות את מה שאנחנו חושבים שנכון לעשות. אסור לנו להתעלם, צריך להמשיך ולנסות לשכנע את העולם בכוונותינו הכנות, מתי שהוא נצליח בכך. אנחנו לא חיים בואקום, אנחנו רוצים וצריכים לשמור על יחסים בינלאומיים תקינים.

הפעם, בניגוד לוועדת גולדסטון, יש לנו הזדמנות לרתום את ארה"ב ולוודא שהוועדה לא באה לבדוק את פשעי המלחמה שלנו אלא את זכותינו להגנה עצמית ומיצוי החוקים הבינלאומיים המותרים לשם כך. הפעם, נדמה לי שמדינות העולם המערבי רוצות שהוועדה תיתן להם כלים להתמודד בעתיד מול איומים דומים, גם הם כבר מבינים שמרוב ספינות טורקיות הם לא ראו את הים האירני. תשעת הטרוריסטים שניסו לחטוף ולהרוג בנו שילמו בחייהם לא מתוך השתוללות חיילי השייטת, אלא באש מדויקת ומחוסר ברירה. על אף לא אחד מהתשעה לא שמענו שהוא בעל רקע דומה לאמא תרזה.

במקביל, טוב עשה הרמטכ"ל, שמינה צוות בדיקה להפקת לקחים הראויים ליישום. האלוף במיל' גיורא איילנד ותא"ל אביב כוכבי, שניהם קצינים מקצועיים מהדרג הראשון, ומאחר ושניהם כיהנו בתפקידי מפתח בעלי זיקה לדרג המדיני, ניתן לסמוך על ידענותם וראוי יהיה לשלב גם אותם במסגרת ועדת הבדיקה הבינלאומית, כמייצגים את הלוחמים שחייבים להיות פטורים מנטל הוועדה. אנחנו מחנכים את בנינו ומאמנים את חיילנו להגן על זכותנו לחיות במדינה, הם לא צריכים להתעמת עם העולם ולהסביר איך ולמה הם עושים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully