וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ארה"ב מגייסת את מצרים להגנת ישראל?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.6.2010 / 9:47

ג'ו ביידן ביקש ממובארק לפעול בקרב מדינות ערב להסיר הדרישה להקמת ועדה בינ"ל לחקירת אירועי המשט, כך מדווחת תחנת הרדיו הערבית "סווא". בתמורה ארה"ב תגבש יוזמה להסרת המצור

הממשל האמריקאי ביקש ממצרים להפעיל לחץ על מנת לדחות את הפנייה של מדינות ערב למועצת הביטחון של האו"ם בעניין הדרישה להסיר את המצור על רצועת עזה מחשש שיפרוץ עימות בין ארה"ב לבין מדינות ערביות ומוסלמיות – כך דיווחה הבוקר (רביעי) תחנת הרדיו "סווא". על פי הדיווח, ארה"ב הבטיחה למצרים ללחוץ על ישראל כדי לגבש יוזמה חדשה שתוביל להסרת המצור עד סוף יולי.

על פי הדיווח, מי שהעביר למצרים את הבקשה היה סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך פגישתו ביום שני השבוע עם נשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח'. גורמים מצריים מסרו לעיתון כוויתי כי ביידן דן עם מובארק גם באפשרות שמצרים תארח פסגה מחומשת בהשתתפות מובארק, נשיא ארה"ב ברק אובמה, יו"ר הרשות אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן וראש הממשלה בנימין נתניהו, בה ינסו הצדדים לשכנע את ישראל והפלסטינים לעבור למשא ומתן ישיר באופן מיידי.

על פי הדיווח, מצרים לא התלהבה מההצעה לקיים את הפסגה "בעת הנוכחית" והעלתה מספר תנאים לקיימה: הסרת המצור על עזה, השגת תוצאות ממשיות במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, מתן מחוות ישראליות לאבו מאזן בגדה והפסקת האיומים הישראלים על סוריה ולבנון. "קהיר יודעת כי ההצעה האמריקאית נועדה להפסיק את מסע הלחצים והגינויים נגד ישראל ולפיכך הצגנו דרישות", מסרו המקורות המצרים.

בתוך כך, הבוקר פורסם ב"דיילי-טלגרף" כי ישראל תסכים להצעה בריטית להקל על המצור בעזה בתמורה להסכמה ל"ועידת חקירה מוקטנת" אשר לא תנוהל בידי האו"ם לבדיקת אירועי השתלטות צה"ל על המשט לעזה. לפי הדיווחים ישראל תאשר כניסה של סיוע רב יותר דרך מעברי היבשה. כמו כן לפי ההצעה המסתמנת ישראל הסכימה לזנוח את הרשימה של 35 פריטים אשר כניסתם לעזה מותרת וזאת בתמורה לרשימה ספציפית של פריטים שכניסתם אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully