וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ג'אסוס" - קיצוני האיסלאם

ד"ר ראובן ברקו

9.6.2010 / 8:12

הקיצונים האיסלמים עושים שימוש קבוע במורשתם העוסקת ב"מוות למען האל". מסורת מכוננת זו כוללת גם רציחות פוליטיות המבטאות את נאמנות הרוצח לאיסלם ולמנהיגיו ואת תרומתו להשלטת האיסלם על העולם. מורשת זו קוראת גם לחזרתו בתשובה של הבוגד, ה"ג'אסוס", וזאת באמצעות התנכרות פומבית לקשריו הישנים. הוכחת החזרה בתשובה במתכונת זו כוללת רצח של ה"כופרים" שעימם קיים "הג'אסוס" קשר בעולמו "הישן והמפוקפק".

במקרים רבים משמעותה של "ההזדככות" היא גם השמדתו העצמית של ה"ג'אסוס", המתנקה מחרפתו ומחטאיו האישיים והפוליטיים באמצעות התאבדות ורצח המוני "כופרים" בשיטת "הכל כלול". כך מתמרק ה"ג'אסוס" מחטאיו ומסייע למאמציו של האל להשתלט על העולם, אולי משום שלדעת הקיצונים האל אינו יכול לפתור את בעיות העולם רק בכוחות עצמו.

ארגוני הטרור הפלסטינים שיכללו מורשת רצחנית עתיקה זו מאז החל הקונפליקט עם היהודים בארץ ישראל. מנהיגיהם קבעו כי כרטיס הכניסה לכל אישה שסרחה, לכל נבל, סוחר סמים, בוגד וסתם עמך, המבקשים להוכיח חפותם ולהצטרף לארגוני הטרור - הוא הרג של יהודי. ה"ג'אסוס" חייב לבגוד בקשריו הקודמים כחלק ממחילתו, ודם יהודים אין כמוהו לטהרה.

יש גם גרסאות איסלמיות "קלות יותר" ל"גאסוס", אף כי בתוך העולם האיסלמי הן נחשבות גרסאות המיועדות לפחדנים. קחו, למשל, את המקרה של השייח' ראאד סלאח. האיש המבטיח את חיסולה של ישראל אמנם היה על האונייה הטורקית במשט האחרון אך הזדרז להסגיר את עצמו לידי חיילי צה"ל. פתגם ערבי בהקשר זה קובע כי "פעימות התוף מדהירות אותם למלחמה ויריית כדור אחת מבריחה אותם לחוריהם".

שער לגיהנום

בארצנו ישנם מסיתים נוספים מסוגו של סלאח, בהם גם כאלה שנוטלים משכורת ממדינת ישראל, אך בפועל נסחפים בשלהוב העצמי לפיו סופה של מדינת היהודים קרב. גם בהקשר זה יש פתגם ערבי: "במות הגמל מתרבים הדוקרים אותו בסכיניהם".

שיטת "ההיטהרות של הג'אסוס" נקוטה גם בידי ארגונים איסלמיים, לא רק על ידי יחידים. כך בגדו אנשי הטליבאן ואל?קאעידה באמריקנים והרגו בהם לאחר שסייעו להם באפגניסטן נגד הרוסים. כך פעלו אנשי חמאס נגד ישראל בעזה, לאחר שבשנות ה?80 ניהלו עימה רומן מפוקפק שנועד לפגוע באש"ף. וממש בדרך זו בגדו השייח'ים והבכירים השיעים הלבנונים בישראל לאחר שפעלו בשיתוף פעולה עימה והביאו לגירושו של ערפאת ואנשיו מביירות ואף הסגירו לידי צה"ל, במשך שנות ה?80, כמעט כל חוליה פלסטינית שירדה לדרום לבנון לבצע פיגועים נגד ישראל.

גם ארדואן הטורקי עובר תהליך של זיכוך פוליטי. הוא ואנשיו צופנים סודות רבים בכל הקשור לשיתוף הפעולה החשאי עם ישראל, צבאה ומוסדותיה הביטחוניים והכלכליים. אולם הם שינו את פניהם. גל השנאה שארדואן מצית כלפי היהודים מצביע על הכנותיו להופיע כח'ליף האיסלמי החדש, המכונה במסורת האיסלמית, "צל אלוהים על האדמה". לאור כוונתו לכונן אימפריה המקיימת ברית עם אירן, סוריה, חמאס וחיזבאללה נגד המערב וישראל, ייתכן שארדואן עוד יחיל על טורקיה את כינויה העתיק "השער העליון". אבל השער הזה עשוי להיות גם שער לגיהינום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully