וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם, ישראל והעולם: בין פארסה לטרגדיה

איזי ליבלר

9.6.2010 / 7:40

תסבוכת המשט לעזה סיפקה לאו"ם סיבה חדשה לפתוח בגל נוסף של הסתה נגד ישראל. למעשה, האידיאליסטים שהקימו את האו"ם וניסחו את ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם, היו מתהפכים בקבריהם לו היו מודעים לכך שנבלים השתלטו על המוסד האצילי שהקימו. אגב, לוב, דיקטטורה המאשרת עינויים וקטיעות איברים קטלניות, מוציאה להורג נשים על חילול קודים מוסריים ומוציאה הומוסקסואליות אל מחוץ לחוק, היא נשיאת העצרת הכללית כרגע.

רוב רובן של 192 החברות באו"ם מעלים עין בעקביות מהפרות זכויות אדם וממעשי טבח. הנה כמה דוגמאות: התגובה של רוסיה להתקוממות בצ'צ'ניה הותירה 700 אלף גופות וגרוזני הוחרבה כליל. הסינים דיכאו באכזריות את התקוממות הטיבטים. בסודן נרצחו יותר ממיליון נוצרים ואנימיסטים בידי הממשל האיסלאמי. 250 אלף אלג'יראים נהרגו במהלך מלחמת האזרחים שלהם ובל נשכח את הפשעים הברבריים של סדאם חוסיין כלפי בני עמו. ולא רק שאירועים אלו לא טופלו - לעיתים היוזמות הבינלאומיות של האו"ם הובילו לתוצאות הרות אסון. ב?1994, בעת שהתרחש רצח העם ברואנדה, האו"ם הסיג מהמקום את כוחות שמירת השלום שלו ובכך סלל את הדרך לטבח של יותר ממיליון בני טוטסי. לאחר מכן, כוח או"ם שאושר על ידי מועצת הביטחון של הארגון, סיפק מקום מבטחים לרוצחים בני ההוטו. על אף האמור, הוענק פרס נובל לשלום למזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן.

ובכל זאת יש מדינה שהאו"ם לא מתעלם ממעשיה. להפך, המדינה הזו באופן קבוע מגונה על מעשיה, אף שדווקא המדינה הזו היא מהמקפידות ביותר על זכויות אדם - ישראל.

המאמצים לגרום לדמוניזציה ולדה?לגיטימציה של המדינה היהודית הם המכנה המשותף שמאחד את העולם האיסלאמי, המדינות הסוררות ומדינות העולם השלישי. הבעיה היא שתוך שהן מונעות מ"ריאל פוליטיק" או מרצון לצבור לעצמן תמיכה, רוב הדמוקרטיות בוחרות לא להתערב או אף לתמוך בהתנהגות מוטה שכזו. מטרידה העובדה שנציגי ארה"ב, אשר בתקופה הקודמת לממשל אובאמה היו סוללת מגן מפני התנהגות בוגדנית שכזו, שותקים כדי להתאים למדיניות של "שיתוף ושילוב" עם האיסלאם.

זכויות אדם הפכו לפארסה

בתוך האו"ם, הגוף המכונה מועצת האו"ם לזכויות האדם, גוף ששמו לא מייצג את מהותו ואף להפך, הוא מראשי הקמפיין האנטי ישראלי. יותר מ?80 אחוזים מהצעות ההחלטה המגנות של המועצה מכוונת כלפי ישראל. בעוד בוש החרים את מועצת זכויות האדם, אחת היוזמות הבינלאומיות הראשונות של אובאמה היתה הצטרפות אליה. כיום, אגב, מדינות דמוקרטיות הן רק 40 אחוזים מחברי המועצה שהמדינות המככבות בה הן ערב הסעודית, סין, קובה ורוסיה.

המשטר האיראני האכזרי של מכחיש השואה אחמדינג'אד ויתר לאחרונה על מועמדות מדינתו לחברות במועצה לזכויות האדם בתמורה לעיסקה שנועדה להבטיח למשטרו מקום בוועדת האו"ם למעמד הנשים. השתתפותה של איראן, מדינה שלה ככל הנראה הרקורד הגרוע בעולם בכל הנוגע ליחס לנשים, בוועדה אשר כביכול מקדמת את זכויותיהן של נשים הופכת את האו"ם לבדיחה.

למרבה הצער, ישראל מתגוננת בפני האו"ם ולא תוקפת אותו. למרות מינויים של שגרירים מעולים כמו דן גילרמן, זו שערורייה שתהליך מינויו של שגריר חדש לאו"ם עוכב במשך יותר משנה, לכאורה כיוון שראש הממשלה ושר החוץ לא הסכימו על מועמד. בהקשר זה, יש לציין את תרומתה החשובה של עמותת U.N. Watch, בראשותו של הלל נוייר, בחשיפה הגלובלית של התנהלות האו"ם.

ארה"ב, עם מדינות אירופה, מספקת את חלק הארי מתקציב האו"ם הגדול מ?20 מיליארד דולר. למרבה הצער, אף על פי שהגדרות האו"ם לזכויות אדם הפכו לפארסה, ממשל אובאמה נמנע ממצבי עימות עם הגופים האנטי דמוקרטיים. אילולא האובססיה של הממשל לשתף פעולה עם מדינות סוררות, היה זה כעת הזמן הנכון להטיל ספק בצורך להחזיק ארגון מתחזה כזה, ולשקול את הקמתה של התאחדות רב?צדדית חדשה, כזו שהחברות בה תהיה מוגבלת למדינות דמוקרטיות בעיקרן אשר מכבדות באופן אמיתי את זכויות האדם.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully