וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמהמהים? נדחתה ישיבת השביעייה על המשט

8.6.2010 / 20:18

ישיבת שרי פורום השביעייה שהיתה אמורה לעסוק בסמכויות צוות הבדיקה לאירועי המשט לעזה, נדחתה למחר. הסיבה: המשך התייעצויות עם גורמים בינלאומיים בנוגע לוועדת הבדיקה

ישיבת שרי פורום השביעייה שהיתה אמורה להתקיים היום (שלישי) נדחתה למחר. השרים היו אמורים להחליט באופן סופי על סמכויות ועדת המומחים לדין הבינלאומי שתבחן את אירועי המשט לעזה. הישיבה נדחתה בשל מגעים נוספים הנערכים ברמה הבינלאומית בטרם גיבוש ההחלטה.

כתב המנדט להליך הבדיקה גובש בימים האחרונים ואושר עקרונית בישיבת שרי השביעייה שהתקיימה אתמול. כתב המנדט מכיל שני עקרונות עיקריים שנכתבו לבקשתו של ראש הממשלה, לפיהם חיילי צה"ל לא ייחקרו ובהליך הבדיקה יהיה שימוש בתחקירי צה"ל ובממצאי ועדת איילנד, וכן ראש הממשלה, שר הביטחון, יתר השרים והרמטכ"ל יעידו וימסרו מידע בפני הוועדה.

חברי פורום השביעייה נוטים להמליץ לממשלה על הקמת ועדת בדיקה ישראלית לאירועים. הוועדה אמורה לבדוק את חוקיות השתלטות צה"ל על ספינות המשט, את תפקוד החיילים בהשתלטות ואת חוקיות המצור על עזה. ייתכן, כי יצטרפו אליה גם שני משקיפים בינלאומיים, בעלי מומחיות בתחום משפט.

לפי דיווח בערוץ 1, הוועדה שתקום לא תהיה ועדת בדיקה ממשלתית (כפי שהיתה ועדת וינוגרד), אלא ועדת בדיקה ששואבת את סמכותה מתוקף המינוי הממשלתי שלה. כעת ממתינים השרים להסכמת ארה"ב לאופי אם ארה"ב תתנגד לאופיה, ישקלו השרים הקמת ועדת בדיקה אחרת.

אתמול החליט הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, למנות את אלוף (מיל') גיורא איילנד לרכז צוות מומחים להפקת לקחים מהמבצע. מצה"ל נמסר, כי "איילנד ואנשי הצוות יסתייעו בתוצרי ולקחי התחקירים הפנימיים שחלקם כבר מתקיימים על-ידי גופי צה"ל השונים הקשורים לאירוע זה, וכן יבדקו תחומים החוצים את כלל הגופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully