וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו על נאום מושארף: "המעשים בשטח יקבעו"

רויטרס

13.1.2002 / 11:04

הודו בירכה על ההתחייבויות לפעול נגד המיליטנטים האיסלמים, אך הדגישה כי היא מצפה גם להפסקת ההסתננויות; שר החוץ סינג דחה את הצעת נשיא פקיסטן לתיווך צד שלישי בסוגיית חבל קשמיר

ניו דלהי הודיעה היום כי היא מקדמת בברכה את התחייבות פקיסטן לפעול נגד המיליטנטים האיסלמים. עם זאת, הדגישה כי כעת על איסלמבאד להפסיק את כל ההסתננויות לאורך הגבול בחבל המריבה קשמיר. הדברים באים בתגובה לנאומו הטלוויזיוני של נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, אתמול. בנאום הודיע מושארף על הוצאת הארגונים האיסלמיים לשקאר א-טייבה וג'ייש א-מוחמד אל מחוץ לחוק. מאז הנאום נעצרו כ-130 מפעילי הארגונים האיסלמיים.

שר החוץ ההודי, ג'סוואנט סינג, אמר במסיבת עיתונאים: "אנו צריכים לקבוע לא לפי הכוונה המוצהרת, אלא לפי המעשים בשטח". דבריו של סינג באים כתגובה על נאומו הטלוויזיוני נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, אתמול, שעורר תקוות להרגעת המתיחות בין שתי מעצמות הגרעין השכנות.

שר החוץ סינג הביע אכזבה מסירובו של מושארף בנאומו אתמול להסגיר לידי הודו את המיליטנטים הנאשמים על ידי הודו באחריות לפיגועים בהודו. השר ההודי דחה את הפרשנות שנתן מושארף לסכסוך בין שתי המדינות על מדינת ג'אמו וקשמיר, המדינה היחידה בעלת רוב מוסלמי שנמצאת תחת ריבונות הודית. סינג גם סירב להצעתו של מושארף לתיווך צד שלישי במטרה ליישב את הסכסוך באזור ההימלאיי.

"נמשיך במאבק"

משמר הגבול ההודי מסר כי שני מיליטנטים שתקפו היום את אנשיו בסכין נורו למוות. דובר מטעם משמר הגבול מסר כי לתוקפים היתה חזות ערבית.

במקביל דווח כי כוחות חמושים של משטרת פקיסטן פשטו הלילה על ריכוזים של פעילים איסלמים ברחבי המדינה ועצרו כ-130 איש. דובר הארגון האיסלמי לשקאר א-טייבה הצהיר בתגובה למעצרים: "נמשיך במאבק". "אם להודים יש אומץ, תנו להם לעצור אותנו בקשמיר", הוסיף.

הפיגוע בפרלמנט ההודי, ב-13 בדצמבר 2001, הביא את המתיחות בין שתי מעצמות הגרעין לשיאה. מאז הפיגוע, בו נהרגו תשעה הודים וחמישה טרוריסטים איסלמים, תיגברו שתי המדינות את כוחותיהן באזור הגבול המשותף ופיזרו איומים הדדים על שימוש בנשק גרעיני. הפיגוע יוחס על ידי הודו לארגונים האיסלמיים לשקאר א-טייבה וג'ייש א-מוחמד, ופקיסטן נדרשה לפעול נגדם. מאז נעצרו מנהיגי שני הארגונים, אך איום המלחמה באזור עדיין בעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully