וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון: "לבדוק את נוהל הקרב במשט"

8.6.2010 / 17:59

השר לעניינים אסטרטגיים ששימש בעת אירועי המשט כראש הממשלה בפועל, טען במהלך מפגש בכנסת כי "במקום שבו צריך לתת צל"שים, צריך לבדוק גם את נוהל הקרב". עם זאת, יעלון שיבח את "אומץ ליבם של החיילים"

"במקום שבו צריך לתת צל"שים, צריך לבדוק גם את נוהל הקרב", כך אמר אחר הצהרים (שלישי) השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון. בנאום שנשא בכנסת מול ראשי רשויות של הליכוד אמר הרמטכ"ל לשעבר יעלון כי "ההחלטה שלא לאפשר למשט להגיע לעזה היא החלטה נבונה שנבעה מהגנה עצמית. הלוחמים ראויים לשבח על אומץ ליבם, קור רוחם, שיקול דעתם ומקצועיותם", אולם הוסיף כי, "נדע לתחקר את המבצע, להפיק לקחים וליישמם". יעלון שימש בעת אירועי המשט כראש הממשלה בפועל, מאחר שראש הממשלה נתניהו שהה בזמן התקרית בארה"ב.

אמש הודיע הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, כי החליט למנות את אלוף (מיל') גיורא איילנד לרכז צוות מומחים שיפיק לקחים מהמבצע להשתלטות על המשט לעזה. מצה"ל נמסר כי "איילנד ואנשי הצוות יסתייעו בתוצרי ולקחי התחקירים הפנימיים שחלקם כבר מתקיימים על-ידי גופי צה"ל השונים הקשורים לאירוע זה, וכן יבדקו תחומים החוצים את כלל הגופים".

בצה"ל הסבירו, כי צוות המומחים, להבדיל מתחקיר פנימי, הוא סוג תחקיר של בעלי ידע מקצועי בנושא המתוחקר, שאינם חלק משרשרת הפיקוד של המבצע. הממצאים צפויים להיות מוגשים לרמטכ"ל עד 4 ביולי.

מוקדם יותר אתמול הבהיר שר הביטחון, אהוד ברק, כי גם אם תוקם ועדת בדיקה לאירועים, לא תהיה לה סמכות לחקור את החיילים שהשתתפו בפעולה. ברק אמר כי "אין כמעט מבצע שהגענו אליו עם מודיעין מושלם. אין מבצע שמתפתח כפי שנחזה. זו לא הזמנה של סרט ב-VOD ולא ריאליטי. חוט שערה עומד בין הצלחה לכישלון".

ברק הוסיף כי "נפיק לקחים בדרג המדיני לצד התחקיר הצבאי. לתרבות התחקיר יש תרבות עליונה ביצירת יכולות לחימה. נבדוק שיפור היכולות לקראת הפעולה הבאה. אני עומד על כך שלוחמים לא יצטרכו לעמוד לחקירה על החלטות של חלקיקי שנייה. אין בכוונתנו להביא את הלוחמים לחקירות לא בעברית ולא באנגלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully