וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעל שרצח מת, הילדים עדיין מחכים לירושה

גיל סימה

8.6.2010 / 16:20

ילדיה של יוכבד אברהם, שנרצחה בידי בעלה לפני כשנתיים עדיין מחכים לקבלת כספי הירושה בגלל סחבת בירוקרטית. "עברנו עשרה מדורי גיהנום, והאטימות חוגגת"

מזה כשנתיים ממתינים תשעת ילדיה של יוכבד אברהם, אשר נרצחה באכזריות על ידי בעלה, לצו הירושה העשוי לסייע להם במימוש נכסיה. אולם נראה, כי גלגלי הבירוקרטיה לא פוסחים גם על מקרה חריג זה, ומותירים את בני המשפחה ללא כל מענה.

המקרה הטראומטי של משפחת אברהם מקריית שמונה אירע באוגוסט 2008, אז יצאה אם המשפחה לעבוד בחצר ביתה כשבעלה דולק אחריה. לפי כתב האישום הקשה שהוגש נגדו, הוא רוצץ את גולגולתה למוות. הסאגה הבירוקרטית התחילה בשלב זה, כאשר הילדים שביקשו לקבל לידיהם צו ירושה ולממש לפחות מחצית מהרכוש שהיה להוריהם נתקלו בסירוב. הסיבה היא סעיף קטן המכונה "אריכות ימים" עליו חתומים בני הזוג בסניף הבנק בו התנהל חשבונם, ומשמעותו היא אחת: הנכסים לא היו או יהיו שייכים לילדים אלא לבעל, שהוא למעשה הרוצח.

בחלוף עשרה חודשים ובמהלך ההליכים המשפטיים מת הבעל, אולם גם אז, כאשר הילדים ביקשו את צו הירושה של אמם, במשרד המשפטים לא מיהרו להביא להם אותו, ואף דרשו מהם להגיש שוב את המסמכים ולשלם פעם נוספת את האגרות הנדרשות על פי חוק. "עברנו עשרות מדורי גיהינום אבל זה לא מעניין אף אחד, האטימות חוגגת, מה אנחנו אזרחים סוג ב'?", מתרעמת ע', בתה של יוכבד, אשר במהלך השיחה איתה איננה מזכירה את אביה כמי שאחראי על הטרגדיה המשפחתית. "מבחינתנו זוהי הפעם השלישית שאנחנו חווים את הטראומה. התרסקנו נפשית וכלכלית וגם את המעט שמגיע לנו אנחנו לא מקבלים", היא מציינת.

"מערכת אטומה"

בעודם אוספים את השברים, פנו הילדים לעו"ד דקלה טוטיאן, יו"ר מרכז נגה למען נפגעי עבירה, הפועל בחסות הקריה האקדמית אונו, והחלו לנסות ולהניע את גלגלי הבירוקרטיה.

בצד ייצוג הילדים, המרכז יוזם שינוי החקיקה והתאמתה למציאות בה שוב ושוב נרצחות נשים על ידי בני זוגן. בפועל, האיסור החוקי על רוצח לרשת את קורבנו מרוקן מתוכן. הצעת החוק נועדה לתקן את העיוות ולהקל על הילדים הנאלצים להתמודד עם מערכת ממסדית אטומה לסבלם", אומרת עו"ד טוטיאן. היא מבקשת להוסיף, כי הצעת חוק המבקשת להקפיא מחצית מנכסיו של אדם החשוד ברצח בן זוגו הוגשה לפני כחצי שנה לכנסת, אולם טרם התקבלה החלטה בנושא.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הבקשה המקורית לצו ירושה הוגשה לרשם בחודש דצמבר 2008. מאחר ובן זוגה של המנוחה הואשם ברציחתה, ובאותה עת ההליך הפלילי בעניינו טרם הסתיים, העביר הרשם את התיק לבית המשפט לענייני משפחה בנצרת והתיק נסגר. באפריל 2010, לאחר שבינתיים מת בכלא בן הזוג, הוגשה בקשה נוספת לרשם לענייני ירושה בנצרת למתן צו ירושה בעניינה של המנוחה. בקשה זו נמצאת בטיפול והצו צפוי להינתן בימים הקרובים".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully