וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ': "יובש סמים? איזה יובש?"

8.6.2010 / 14:44

השר לביטחון פנים דיבר בוועדה למאבק בנגע הסמים ואמר שהמשטרה מצליחה ללכוד רק 15% מתנועת הסמים לישראל. "אנחנו נאבקים בסמים הקשים והרכים בפיצוציות", הוסיף השר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בדיון הוועדה למאבק בנגע הסמים שהתקיים היום (שלישי) בכנסת נמסר כי המשטרה מצליחה ללכוד כ-15% בלבד מהסמים המוברחים לישראל. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שלקח חלק בדיון אמר כי המצב בישראל אינו טוב, ושהסמים ממשיכים לחדור מהגבולות. "מדברים על יובש? אני לא יודע איזה יובש מדברים, יש סמים קשים ורכים, ואנחנו מדברים גם על ה'חגיגת' בפיצוציות". אהרונוביץ' טען בדיון כי לולא תקצוב נאות למאבק בנגע הסמים, בכוונתו להתנגד לתקציב שיוצע. "אנחנו במאבק", אמר השר, "לא משחקים עם העניין הזה". לדבריו, המשטרה מצליחה ללכוד רק כ-15% מהסמים המוברחים לארץ.

בתחום המאבק באלכוהול סיפר אהרונוביץ' שכתוצאה מקידום החקיקה בנושא, חלה עלייה של 170% בהגשת כתבי אישום בעבירות בתחום האלכוהול. "לא הגענו לנחלה אבל רואים שמספר האירועים הולך וקטן", אמר השר, "לא מקובל עלי שילדים ילכו ויערבבו וודקות עם כל מיני משקאות. יהיו גם פקחים עם סמכויות לחיפושים ולעיכובים, אנסה לקדם את הנושא שיהיו לו סמכויות גם בתחום האלכוהול".

יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים אמר בדיון כי "יש 15 אלף נרקומנים במדינת ישראל ואין אפשרות לאשפוז בכפיה. 50% מהם לא מטופלים. כ-10% מבני הנוער משתמשים בסמים כאלו ואחרים. מדינת ישראל מבינה שמדובר בנזק אסטרטגי, מבחינת האלימות ומבחינת הנזק הכלכלי. מדובר בסכומים סביב 10 מיליארד שקלים של נזקים. מדינת ישראל משקיעה 400-500 מיליוני שקלים בשנה בחינוך ובהסברה. ככל שהסכומים יעלו נצליח למגר יותר את התופעה".

המשטרה העירונית יוצאת לדרך

בתוך כך, ועדת השרים להקמת מערך השיטור העירוני בראשות ראש הממשלה אישרה הבוקר את הקמתו של מערך השיטור העירוני. המערך החדש ישתלב עם שוטרים ייעודיים, ופקחים עירוניים עם סמכויות נרחבות וחדשות, ביניהו יכולת עיכוב עד שלוש שעות, מניעת כניסה למקומות מסויימים ולקיחה לתחנת משטרה.

הפקחים, בעלי הסמכויות הנרחבות יעברו הכשרה במשטרה. מהמשרד לביטחון פנים נמסר שמדובר בפיילוט שייערך במשך שנתיים ב-15 רשויות. במסגרת התוכנית, תוקם "המועצה לאכיפה עירונית" שתתווה את המדיניות של מערך השיטור. לבד מהשוטרים והפקחים, המלחמה באלימות תיעזר באמצעים טכנולוגיים דוגמת פריסת מצלמות וסנסורים שיסייעו בפיקוח ובמניעת אלימות, עבריינות, ונדליזם והפרות סדר.

ראש הממשלה אמר לאחר הדיון כי, "החלטה זו הינה צעד חשוב ופורץ דרך במחוייבות הממשלה להגברת תחושת הביטחון האישי של אזרחי המדינה . אני מאמין שהמודל המשולב יעזור לשפר את איכות החיים של האזרחים וייצור רמה גבוהה יותר של בטחון אישי וקהילתי. הממשלה הצהירה על המאבק באלימות כיעד מרכזי והיא תמשיך לפעול לכך שאזרחי ישראל ייהנו מביטחון אישי".

"ישנה הצלחה גדולה בכל הקשור לפעילות המשטרה בפשיעה הארצית, במאבק בארגוני הפשע ובשחיתות ציבורית, אך כל אלה מהווים רקע תפאורה לחיי היום-יום של האזרח הפשוט", אמר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. "כשאדם חוזר הביתה מפריע לו הגרפיטי על הקיר, הרעש בחצר, שחסמו לו את החניה ובעיקר החשש לצאת לרחוב במקומות מסוימים". לדברי השר, הכוח החדש "יהווה מסה קריטית בנוכחות המשטרה ברחוב ובמאבק על תחושת הביטחון של האזרח הבודד".

עדכון ראשון - 12:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully