וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

8.6.2010 / 10:29

הפאג קודח בנביחות? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מתרגל איתכם ויפאסנה

יש לי כלב זכר וכלבה נקבה בבית. הזכר נורא תוקפן כלפי כלבים זכרים אחרים. המצב הזה קשה מאוד מפני שאין כמעט אפשרות ללכת עם שניהם ברחוב בלי שהזכר יקפוץ על איזה כלב. ניסיתי הכל ולא עוזר. מה לעשות?

תוקפנות כלפי זכרים יכולה לנבוע מבעיית התנהגות שסביר הקשורה לעובדה שהכלב לא מסורס ולא עבר תהליך של אילוף מסודר. העובדה שיש עוד כלבה מגבירה את העוצמה של ההתנהגות וגורמת לו להבין שהוא מנהיג הלהקה ולכן הוא מנסה להדוף כל נסיון של כלב זר לפגוע במעמדו. מכות על האף לא ירשימו אף כלב שמתנהג כך ובוודאי לא יגרמו לך לשפר את מעמדך בלהקה.
בקיצור :
א. סירוס
ב. אילוף מסודר אצל מאלף מוסמך
אלו עשוים להביא לשיפור ממשי במהירות. בהצלחה!

יש לי כלבה בולדוג צרפתי בת 7 חודשים והיא לא מפסיקה להנשיר שיער הבית מלא בשיערות שלה מה אפשר לעשות בנידון?

נשירת שיער חזקה יכולה להיגרם מסיבות רבות ביניהן חילופי העונות. יש מספר דרכים להתגבר על כך ולצמצם מאד את התופעה. ראשית שימוש במזון איכותי בעל ערך חלבון הגבוה ביותר. למשל, מזון גורים או 'פרפורמנס' לכלבי עבודה, שיש בו כ-30% חלבון. אפשר לעשות שימוש במברשת פורמי נטור שיעילה מאד להסרת שיער –סירוק פעם בשבוע עם המברשת יקטין מאד את הנשירה. תוסף מזון כמו דרמה קואט המכיל חומצות שומן חיוניות וויטמין E יכול גם הוא לסייע למניעת וצמצום התופעה. לבסוף יש לשלול בעיות עור שונות כמו דלקות , דמודקס (טפילים), בעיות הורמונאליות על ידי וטרינר.

שלום יש לי כלבה פאג סיני והיא ישנה איתנו במיטה למרות שיש לה מיטה משלה. איך אני יכול לגרום לה לישון במיטה שלה?

אפשרות אחת היא בדרך האיטית. לגרום לה לחיזוקים חיוביים כל פעם שנכנסת למיטה שלה עם חטיף. אפשר גם לתת לה חטיף דנטלי לנקוי שיניים אותו לרוב הכלב מעדיף ללעוס לאט במרבץ שלו. חשוב שכשהיא עולה על המיטה שלכם לא לתת לה חיזוקים ולהוריד אותה כל פעם שעולה. כך תיווצר התנייה חיובית למיטה שלה. דרך קצרה יותר היא קשירתה קרוב למיטה שלה. יש מאלפים שדוגלים בשיטה הזו אם כי סביר כי היא תנבח ותילל יותר. אני ממליץ על שיטת הפרסים.

שלום, יש לי פאג קטן ורגוע שאינו נובח כמעט בכלל, רק כאשר מתכוונים לצאת איתו מתחיל בנביחות אין סופיות ,איך ניתן להתגבר?

הנביחות הן בטוי של שמחה ואושר לעובדה שהוא עומד לזכות בטיול. אני מציע לעשות תרגילי דסנסיטיזציה כלומר לעשות הצגה קטנה כאילו יוצאים ואז ללכת לראות טלוויזיה ולהתעלם ממנו. ושוב ושוב, לבסוף הכלב מבין כי הנביחה מיותרת ולפעמים יוצאים ולפעמים לא. בכל מקרה לא לרגש אותו בקריאות עידוד או התיחסות כשנובח. במקרי נביחה קשים גם בשעות אחרות יש קולרי ספריי ציטרונלה (לימון) שניתן לרכוש למניעת נביחות. כל פעם שהכלב נובח הקולר מתיז ספריי בריח ציטרונלה דבר שגורם לכלב להפסיק מיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully