וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לתזונה מוחים: תנו לנו לעבוד בתחום

גיל סימה

7.6.2010 / 23:40

סטודנטים לתזונה ברחבי הארץ קיימו הפגנת מחאה על צמצום המקומות בהם משרד הבריאות מאפשר להם להתקבל לסטאז'. לטענתם, כתוצאה מכך, נמנעת מהם האפשרות לעסוק במקצועם

עשרות סטודנטים ממכללת תל חי ומהפקולטה לחקלאות ברחובות הפגינו היום (שני) במחאה על כך שהם נאלצים להמתין זמן ממושך לתחילת הסטאז' המקצועי שלהם. הסטודנטים טוענים כי במצב זה, הם אינם יכולים לעסוק במקצועם עם תום לימודיהם.

לימודי מדעי התזונה נלמדים בשלושה מוקדים אוניברסיטאיים כשמלבד מכללת תל חי והפקולטה לחקלאות גם המרכז האוניברסיטאי באריאל מכשיר בוגרים לתעודת תואר ראשון בתחום. בדומה למקצועות אחרים גם במקצוע התזונה נדרש בהכשרה מעשית, אולם על פי הנהלים הקיימים, ההכשרה נמצאת תחת אחריותו של משרד הבריאות.

תלמיד הפקולטה לחקלאות אסף בוך ממתין כבר למעלה משנתיים לתחילת הסטאז'. "אחרי לימודים אינטנסיביים ציפיתי בשקיקה להתחיל את הסטאז', אבל מטעמים היסטוריים ההכשרה המעשית אינה חלק מהלימודים. העוול הזה נמשך זמן רב", אמר בוך. "אף מוסד או גוף ציבורי לא יקבל אותי בלי הסטאז'. כאשר הלכתי ללמוד את המקצוע אף אחד לא אמר לי שייקח שנתיים וחצי נוספות עד שאתחיל את הסטאז'".

יו"ר הסתדרות הסטודנטים: "המצב מקומם"

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי, התייחס לדברים. "מדובר בסיטואציה מקוממת, אשר מעמידה באור מגוחך את מסלולי הלימוד ויוצרת תמונת מצב בלתי אפשרית עבור הבוגרים שמצפים בצדק להשתלב במעגל העבודה. בשום מקום בעולם לא מהמרים על עתידם המקצועי של הסטודנטים, כאילו היה מדובר במשחק לוטו".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מספר המקומות המכשירים נקבע בהתאם ליכולתם של בתי החולים לקלוט תלמידים. נכון להיום, בבתי החולים קיימים כ- 130 מקומות, ואנו בעיצומו של מהלך לשינוי והגדלת מספר המקומות להכשרה. מתוך ה- 220 המועמדים להכשרה מקצועית אשר סיימו השנה תואר ראשון בתזונה, התקבלו רק כ- 130 להכשרה בשנה הנוכחית, זאת על פי מכסת המקומות הזמינה להכשרה בבתי החולים. השאר ממתינים להכשרה לשנה הבאה, זאת בהתאם לתוצאות ההגרלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully