וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: חוק תרומת הביציות אושר בכנסת

אריאל נוי

7.6.2010 / 22:00

אחרי שנים של דיונים ועיכובים אישרה הכנסת את החוק המסדיר תרומת ביציות בישראל למטרות הפריה. ח"כ אלדד לוואלה! חדשות: "החוק מהווה בשורה לאלפי נשים הכמהות לפרי בטן וזקוקות לתרומת ביציות מאישה אחרת כדי להרות"

בשורה לאלפי נשים בישראל שממתינות לתרומת ביצית לצורך טיפולי פוריות. חוק תרומת ביציות עבר הערב (שני) בכנסת בקריאות שנייה ושלישית, וייכנס לתוקפו בתוך תשעה חודשים. משמעות החוק היא שתותר תרומת ביציות מנשים מתנדבות שמבקשות לתרום ביציות מביציותיהן לנשים לצורך הבאת ילד לעולם. החוק יאפשר לראשונה השתלת ביציות מנשים בריאות עד גיל 55. הבשורה המיידית היא שנמצא פתרון למחסור בביציות בארץ שבגללו נשים נאלצות לקבל טיפולים יקרים בחו"ל.

התרומה, על פי החוק, תהיה אנונימית. לתורמת תינתן האפשרות לשמור ביציותיה לשימושה העצמי וגם לתרום אותן למחקר, בהתאם לרצונה החופשי ובלבד שרוב הביציות יועדו להולדה. עוד יאפשר החוק לתורמת לתרום שלושה מחזורי תרומה, כשכל מחזור מיועד לכל היותר לשלוש נשים.

נשים בגילאי 21 עד 35 יוכלו לתרום ביציות בכפוף לבדיקה על ידי ועדה. לפי החוק, תוקם ועדת חריגים וכמו כן יוקם מאגר רישום ביציות חסוי, ובו פרטי התרומות. כמו כן יוקם מאגר ילודים שבו יירשמו היילודים לאותן תורמות. גם מאגר זה יהיה חסוי וינוהל על ידי רשם האימוצים.

יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד) מסר לוואלה! חדשות כי "החוק הוא עוד אחת מהצעות החוק שוועדת העבודה, הרווחה והבריאות הזאת מביאה לסיומה לאחר למעלה מעשר שנים של דיונים מייגעים שהותירו משפחות רבות בתסכול וחוסר אונים". לדבריו, הצעת החוק מסדירה לראשונה בחוק, את תרומת הביציות למטרת הולדה וכן את הסדרת השימוש בביציות לצורכי מחקר. כל זאת תוך שמירה על זכויותיהן ובריאותן של תורמת הביציות והנתרמת. חוק זה הינו בשורה גדולה לנשים רבות ולמשפחות רבות, מכיוון שהוא ייתר ביצוע הליכים רפואיים מחוץ לישראל ויאפשר פיקוח רפואי ומשפטי נאותים על אותם הליכים רפואיים. אין לי ספק שחקיקה זו היא מהחשובות ביותר בתחום הבריאות שוועדת העבודה הרווחה והבריאות דנה בהן בכנסת הזו ".

ח"כ אריה אלדד, שעמד בראש ועדת המשנה שעסקה בחוק אמר לוואלה! חדשות כי "החוק מהווה בשורה לאלפי נשים הכמהות לפרי בטן וזקוקות לתרומת ביציות מאישה אחרת כדי להרות. אני מקווה שהחוק ישים קץ לתופעות פסולות של סחר בביציות, לקיחת חלק בפעולות בלתי חוקיות בחו"ל ומצב שבו הנשים הללו מוחזקות כבנות ערובה בידי מתווכים למיניהם, סרסורים ומכרים שהפכו גם אותן לעברייניות".

החוק אוסר גם על סחר בביציות ועל תיווך שנעשה בתמורה שנקבעה בהצעת החוק כאסור. בנוסף נקבע איסור על התניית מתן טיפול רפואי לאישה בהסכמתה לשאיבת ביציות שייועדו למטרת השתלה או למטרת מחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully