וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: שנת לימוד חינם ליוצאי צבא

פנחס וולף

7.6.2010 / 20:29

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה יוצאי צבא וחיילים משוחררים ייהנו משנת לימודים ראשונה בחינם במוסדות להשכלה גבוהה בגליל, בנגב וביהודה ושומרון

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית, לפיה יוצאי צבא ושירות לאומי יזכו לשנת לימודים ראשונה בחינם במוסדות להשכלה גבוהה בגליל, בנגב וביהודה ושומרון. יוזמת ההצעה היא סגנית השר גילה גמליאל.

בנוסף, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) שנועדה לסייע לחיילים משוחררים. לפי הצעת החוק, חיילים משוחררים המתגוררים בפריפריה יזכו לסיוע בשכר לימוד עד כדי סבסוד מלא.

הצעת החוק קובעת עוד מי ששירת לפחות שנתיים צבא או בשירות לאומי יהיה זכאי לתוספת ניקוד של עשרה אחוזים עבור כל שנה ששירת, לצורך חישוב גובה המשכנתא מקופת המדינה, ויהיה זכאי לפטור מאגרות למדינה בשנה הראשונה לאחר שחרורו. כמו כן, 25 אחוז מכלל המגרשים ויחידות הדיור יוקצו לחיילים משוחררים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול להצעות החוק, עם אישורן בממשלה. לדבריו, "יש לזרז את סיום חקיקת החוק בכנסת במהירות האפשרית, כדי לעודד צעירים לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב אחר כך בהצלחה במעגל התעסוקה. זה המעט שאנחנו יכולים להעניק לאלו השומרים על ביטחוננו יומם ולילה ודווקא בימים אלה אשר אנו מחויבים להתאחד סביבם. הצורך לסייע לחיילים משוחררים ולקדם את הפריפריה הוא קונצנזוס לאומי. הממשלה תעמוד בהבטחותיה לבוחר ותיתן העדפה לאלה שנושאים בנטל העיקרי של השירות הצבאי למען ביטחון כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully