וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: הרב אליהו היה מנהיג רוחני ראשון במעלה

7.6.2010 / 20:22

ראש הממשלה נתניהו, חברי כנסת ובכירים בציונות הדתית הביעו צער על פטירתו של הרב הראשי לשעבר מרדכי אליהו בגיל 81. "מעמדו המיוחד ומנהיגותו הבלתי מעורערת מותירים כעת, אחרי לכתו, חלל גדול"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

נבחרי ציבור וגורמים בציונות הדתית הביעו הערב (שני) צער עמוק על פטירתו של הרב הראשי לשעבר מרדכי אליהו. הרב אליהו הלך היום (שני) לעולמו בגיל 81 ממחלה ממושכת, לאחר שהיה מאושפז במשך מספר חודשים בבית חולים בירושלים. הלוויתו יצאה מבית מדרשו 'היכל יעקב' בעיר.


לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הרב אליהו היה מנהיג רוחני ראשון במעלה של הציונות הדתית, חסיד נאמן של עמנו, אשר תמיד שילב דברי תורה, אבחנות חדות ועצות חכמות".

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נשא במליאת הכנסת דברים לזכרו, ואמר כי "הרב אליהו היה מאותם יחידי סגולה, שתורתם היא כעמוד אש לרבים. ידענותו, חריפותו, בקיאותו ונועם הליכותיו, הפכו אותו לאישיות רוחנית יוצאת דופן, שרבבות שיחרו לפתחה". ריבלין הוסיף כי "הרב אליהו היה מעמודי התווך של הציונות הדתית בדור הזה. מעמדו המיוחד ומנהיגותו הבלתי מעורערת בקרב חוגים רבים מותירים כעת, אחרי לכתו, חלל גדול. הרב אליהו ייזכר כמי שהטביע חותם רוחני עמוק על רבדים רחבים של הציבוריות הישראלית".

"זו אבידה גדולה לעם היהודי", אמר יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ. " הסתלק מעמנו אחד ממנהיגיה הרוחניים הבולטים של הציונות הדתית, תלמיד חכם בנסתר ובנגלה, איש חסד ופוסק אמיץ".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת גם התייחס למות הרב אליהו. "אני משתתף באבל הכבד של עם ישראל בכלל וירושלים בפרט על פטירתו של מנהיג תורני גדול, אב ורב לרבבות אשר זכיתי ליהנות מקרבתו וללמוד מחכמתו. הרב מרדכי אליהו אשר חרט על דגלו את אהבת ישראל וקירוב הלבבות, ואשר תמיד מצא את הטוב והיפה שבאדם, ייחרט בלבבות כולנו ודרכו תהיה נר לרגלינו. אני שולח תנחומים לרבנית, לבניו הרבנים, לבני המשפחה ולתלמידיו הרבים", אמר ברקת.

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) ספד אף הוא לרב מרדכי אליהו ואמר: "תורת ישראל ואהבת ישראל התחרו ביניהם בדמותו הגדולה של הרב מרדכי אליהו. זהו יום אבל לציונות הדתית ולכל מי שאהבת התורה בלבבו". הרב אליהו הלך לעולמו בבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר מחלה ממושכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully