וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל המשט שהואשם בטרור: "עזרנו לחיילים"

יהושע בריינר

7.6.2010 / 18:55

קן א'וקיף תואר על ידי צה"ל כבכיר אנשי הטרור שהיו על ה'מרמרה'. בראיון מיוחד שהעניק לוואלה! חדשות, הוא טוען: "היה לחיילים פחד אלוהים בעיניים, אבל לא פגענו בהם"

כשבצה"ל רצו להוכיח שעל ה'מרמרה' היו מחבלים, הם דאגו לפרסם הודעה לפיה איתרו באופן ודאי חמישה מנוסעי הספינה שהיו מעורבים באופן ישיר בטרור. אחד מהם הוא קן א'וקיף. בהודעת דובר צה"ל תואר א'וקיף אולי כבכיר אנשי הטרור שהיו על האונייה, כאזרח בריטי ואמריקאי, פעיל קיצוני שונא ישראל ופעיל חמאס. מטרת נסיעתו לעזה היתה להקים ולאמן יחידת קומנדו של החמאס, כך לפי צה"ל.

כשהוא עצמו שומע את ההאשמות של צה"ל נגדו, הוא צוחק. "זה מגוחך", אומר א'וקיף בראיון מיוחד לוואלה! חדשות, "אני רואה עצמי כאזרח העולם ואני מחשיב את כולם, כולל את הישראלים, כאחיי ואחיותיי. אני לעולם לא אשתתף או אקשור קשר להרוג או לפצוע מישהו מהאחים שלי. נכון, נפגשתי בעבר עם פעילים של גדודי חללי אל אקצא ועם איסמעיל הניה, שאפילו העניק לי אזרחות פלסטינית, אבל לפגוע באנשים? וחוץ מזה, אם אני כזה טרוריסט מבוקש שרצה ללכת לעזה בכדי להקים יחידת קומנדו, אז למה נתתם לי ללכת? אם באמת הייתי טרוריסט, הייתי רוצח את חיילי השייטת שהיו בידי בבטן האונייה. נו באמת, זה פשוט מגוחך".

"לא ירינו על החיילים"

א'וקיף, תושב בריטניה בן 41, שוהה כעת במלון באיסטנבול, מנסה להירגע מאירועי המשט. ניכר מדבריו כי הוא חושש לחייו. "אם אתה הגעת אלי, אז גם המוסד יכול", הוא אומר לא פעם במהלך השיחה. יש לו ניסיון מר עם ישראל. ב-2004 היה כלוא במשך 20 יום לאחר שניסה להיכנס לעזה ולאחר מכן גורש מישראל, אולם ב-2008 הצליח להיכנס לשטח הרצועה באחד המשטים שכניסתם הותרה. אז קיבל תעודת אזרחות פלסטינית מידיו של הניה בעצמו, תעודה שנלקחה ממנו בנמל אשדוד לאחר שירד מה'מרמרה'.

כשפניו חבולות, כתוצאה ממכות שקיבל לטענתו מאנשי משטרת הגבולות, הוא גורש לטורקיה בדרכו חזרה לביתו שבלונדון. בעברו של א'וקיף גם שירות קרבי במארינס האמריקאי כשלחם בעירק במהלך מלחמת המפרץ הראשונה, אולם עם שחרורו החליט לדבריו לנטוש את הנשק, והפך לפעיל למען עירק אפגניסטן והפלסטינים. הוא אף הקים את ארגון "אלוהה פלסטין" שבמסגרתו שט לעזה.

את האירועים בבטן האונייה מול אנשי השייטת הוא משחזר, בצורה שונה ממה שתיאר צה"ל. "לא הייתי על גג האונייה, אלא בבטנה. הפעילים הביאו עמם שני לוחמי קומנדו. תאמין לי, הסתכלתי עליהם והיה להם פחד בעיניים. הם היו מוקפים בלפחות מאה אנשים שאחיהם נרצחו כמה דקות קודם לכן, והם חששו שאנחנו נעשה להם מה שהם עשו לנו. לקחתי את האקדח האישי של אחד מהם, הוצאתי את המחסנית, שלפתי את כל הכדורים והגשתי אותם לאדם אחר שהיה לידי. החיילים האלה פחדו כל כך, אבל לא פגענו בהם".

"שלושה אנשים נוספים הובילו אותם לאמצע הספינה, שם הם קיבלו טיפול רפואי. כן, אנחנו הענקנו להם טיפול. תאמין לי שאני ראיתי שניים, ואני יודע שהיה עוד חייל אחד, שהיו בשליטתנו המלאה ויכולנו לעשות להם מה שאנחנו רוצים, אבל לא פגענו בהם", מתאר א'וקיף, "הפשטנו אותם מהבגדים והציוד ואנשי רפואה טיפלו בהם. אני מעריך שכעבור חצי שעה בערך, פשוט שחררנו אותם. שתבין, למרות שהם רצחו בדם קר אנשים כמה דקות קודם לכן, ולמרות ששני אקדחים ורובה סער של אחד מהם היה בידינו, לא פגענו בהם. לקחנו את כלי הנשק שלהם והחבאנו אותם באונייה. איש מאיתנו לא ירה ולו פעם אחת על החיילים".

אז איך אתה מסביר שהיו שני לוחמי קומנדו ישראליים שנפגעו מיריות?

"בעופרת יצוקה נהרגו בסביבות שמונה חיילים ישראלים. וממה רובם מתו? מאש ידידותית של חבריהם. זה בדיוק מה שהיה גם הפעם".

"הבעיה בכיבוש"

עושה רושם שא'וקיף מכיר ולמד היטב את ישראל והלכי הרוח בציבור בארץ. "אני יודע ששונאים אותנו, אבל אנחנו לא השתמשנו באלימות. חיילי הקומנדו של ישראל באו אלינו לספינה כדי להרוג,
אז אם כמה אנשים הגנו על עצמם בסכיני מטבח זה עושה אותם טרוריסטים? אני יודע שרוב הישראלים חושבים שהפלסטינים רוצים לזרוק אותם לים, אבל אתם חייבים להבין שהבעיה האמיתית היא בכיבוש, במניעת זכויות האדם, בחיסולים ללא משפט של צה"ל, בעינויי פלסטינים בכלא, וההתנגדות הפלסטינית היא תוצאה של הדברים הללו. ישראל חייבת להבין שאם תמשיך להרוג, יהיו כאלה שיתנגדו. אני סולד מאלימות, אבל עם שנכבש, אם זה בפלסטין או באפגניסטן, יש לו זכות מלאה להתנגד".

עם זאת, א'וקיף עדיין לא נרגע מההאשמות הישראליות נגדו. "כשירדתי מהאונייה, לא השב"כ ולא המוסד חקר אותי. פשוט גירשו אותי, אז מאיפה לקחו את הדברים המגוחכים האלה נגדי? מאז שעזבתי את השירות הצבאי לפני כ-18 שנה לא נגעתי בנשק, עד שפירקתי את האקדח של הלוחם שייטת. כבר היה לי אקדח ביד על האונייה ומולי לוחם שייטת חסר אונים עם פחד אלוהים בעיניים. אם הייתי רוצה לירות בו הייתי הורג אותו. אם הייתי טרוריסט, לא היה דבר יותר נפלא בעיני מלהרוג חייל קומנדו ישראלי?"

אז מדוע מלכתחילה חטפו נוסעי הספינה חיילים ישראלים?

"ראינו אותם ופחדנו שהם עומדים להתחמש שוב, אז לקחנו אותם למטה ופרקנו אותם מנשקם. איפה הצילומים האלה של הצבא הישראלי? למה הם לא מראים את הצילומים שבהם מראים שהם רצחו אנשים חפים מפשע? אני ראיתי כמה עם רובי פיינטבול, אבל לרובם היו רובי סער ואקדחים אישיים. הם באו להרוג".

לטענתו, אם יורשה לו, הוא מוכן להגיע לישראל ולהתמודד באופן אישי עם ההאשמות. "אין לי מה להסתיר. אם ציפי לבני או אהוד ברק מוכנים להגיע לבריטניה ולהתעמת עם ההאשמות נגדם, אני מוכן להגיע לישראל ולהוכיח את חפותי. הסיבה היחידה שהלוחמים שלקחנו יכולים לראות שוב את אור השמש היא רק בגלל שאנחנו שיחררנו אותם, לא משום סיבה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully