וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: שמח שילדים יקבלו טיפול שיניים בחינם

אריאל נוי

7.6.2010 / 16:13

ועדת הרווחה והבריאות של הכנסת התירה לכלול לראשונה את תחום השיניים כחלק מסל הבריאות. המשמעות: החל ב-1 ביולי, ייהנו מטיפולי שיניים ילדים עד גיל שמונה, ללא צורך בתשלום לביטוחים משלימים. ליצמן לוואלה! חדשות: "שמח על ההחלטה"

לאחר שהביא לאישור רפורמת בריאות הנפש השנויה במחלוקת והעביר את הטיפול בתחום זה לקופות החולים, סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ממשיך במאמציו לשינוי פני מערכת הבריאות. בתום דיון סוער במיוחד, אישרה היום (שני) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות את הצעת סגן השר לכלול את תחום בריאות השן בחוק ביטוח הבריאות הממלכתי. התוכנית תוכל לצאת לפועל כבר בתחילת חודש יולי השנה.

בסיום ישיבת הוועדה אמר סגן השר לוואלה! חדשות: "הייתי אופטימי. הבנתי שבג"ץ לא פסל את העיקרון, רק את התהליך, ולכן שמחתי שרוב חברי הוועדה היו בעד הוספת התחום החדש של סל השיניים, שזה השינוי המשמעותי".

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה את בקשת סגן שר הבריאות לכלול את תחום בריאות השן בין תחומי הבריאות, ובכך נסללה הדרך להכללת טיפולי השיניים לילדים מרגע שהם נולדים עד גיל שמונה בחינם. הוועדה אישרה את הוספת תחום השיניים עד חודש נובמבר, ובמקביל תקודם הצעת החוק הממשלתית בנושא ההכרה בקופות חולים ייעודיות לנושא טיפולי השיניים.

עו"ד גלעד רוגל, ראש הצוות המשפטי של עמותת קרן דולב לצדק רפואי שהובילה את העתירה, סיפר בזעם כי "זו לא חוכמה לעשות את זה על חשבון החולים. הכסף הזה היה מיועד לחולים במחלות קשות, בעיקר למחלות סרטן. אסור היה לקחת את הכסף שלא לתרופות".

החלטה עוקפת בג"ץ

עם זאת, בהסתדרות הרפואית נשמעו קצת יותר אופטימיים בנוגע לאישור הרפורמה. ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות (הר"י), אמר כי "מצד אחד אני לא מרוצה ש-65 מיליון שקלים לא חוזרים לחולים. בכל מה שקשור לטיפול שיניים, צריך חוק שימנע מסל בריאות השן וחוליו להיפגע. מצד שני, ההודעה שהתוכנית תיבדק שוב בחודש נובמבר פירושה, שהוועדה רואה את הפיקוח על התוכנית ועל מקורותיה התקציביים כחלק בלתי נפרד מעבודתה ומההליך הדמוקרטי. אני מברך על התייחסות הרצינית זו העולה בקנה אחד עם דרישתו של בג"ץ לקיים דיון בתוכנית במסגרת ועדת העבודה והרווחה".

הצעת החוק באה בעקבות החלטת בג"ץ, שקיבל את שלוש העתירות שהגישו קרן דולב לצדק רפואי, התנועה לאיכות השלטון וההסתדרות הרפואית ופסל למעשה את החלטת הממשלה לגרוע 65 מיליון שקלים מסל התרופות לטובת טיפולי שיניים משמרים לילדים.

לפני כחודש, החליטו שופטי בג"ץ לכלול את טיפולי השיניים לילדים בסל הבריאות וקבעו שהיא אינה עומדת בתנאים להוספת תחום חדש לסל שירותי הבריאות. בנימוקי השופטים נאמר, כי החלטת הממשלה אינה מקיימת אף אחת משתי החלופות המאפשרות להכליל בסל שירותי הבריאות תחומים נוספים מלבד אלה הקבועים בו על פי החוק. עו"ד רוגל הסביר כי ההחלטה לדעתו מבזה את בית המשפט העליון: "ההחלטה היא עוקפת בג"ץ כי הממשלה הפרה את פסילת בג"ץ וניסתה לקבל הכשר בדיעבד. אנחנו לא נשלים עם זאת ועד לסוף השבוע בדעתנו לחזור ולעתור לבג"ץ, מתוך מטרה להחזיר לחולים את 65 מיליון השקלים שנלקחו מהם".

ליצמן הגיב לדבריו של רוגל והאשימו בשקרים בעודו דורש ממנו התנצלות על ההאשמות המופרכות. לפי ליצמן, הוא לא לקח את הכסף לטיפולי השיניים מתקציבים אחרים. סגן השר אף ציין כי הגיע לתפקידו "כדי לזעזע ולתקן את מערכת הבריאות. אני באתי לעבוד. לא יודע כמה זמן אהיה בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully