וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לחקור את רה"מ על המשט בוועדה ישראלית

7.6.2010 / 16:05

יו"ר האופוזיציה קראה לראש הממשלה להפסיק להסס ולהקים ועדה ישראלית לחקירת אירועי המשט לעזה. לדבריה, "לא מספיק לומר שלא נרשה לחיילים להיחקר. רה"מ צריך להיות נכון להיחקר בוועדת חקירה פנימית"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ הכנסת)

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני קראה היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדה ישראלית לחקירת אירועי המשט. במסגרת דיון בהצעת אי אמון שהגישה סיעת קדימה נגד הממשלה, אמרה לבני: "הגיע הזמן להפסיק את ההיסוס וההתלבטות שמלווים את הממשלה הזאת בכל דבר. לא מספיק לומר שלא נרשה לחיילים להיחקר. ראש הממשלה צריך להיות נכון להיחקר בוועדת חקירה פנימית".

בנאומה מעל דוכן הכנסת אמרה לבני כי "כולנו שותפים לכך שאין לאפשר לעולם לחקור את חיילי צה"ל. ישראל לא יכולה להעמיד את חייליה למשפט העולם אחרי כל משפט צבאי".

לדברי יו"ר האופוזיצה, "היעדר יוזמה תוביל למעורבות בינלאומית. ועדה בינלאומית שתחקור את האירוע היא האופציה הרעה מכולן, ואני מקווה שניתן יהיה לעצור אותה. במובן הזה קדימה תשתף פעולה עם הצורך למנוע ועדת חקירה בינלאומית. יש דרך למנוע ועדת חקירה בינלאומית, וזה דורש חקירה פנימית".

לבני הוסיפה, כי "הסברה היא לא תחליף למדיניות. ביקורת על הסברה זה הפתרון הקל. הבנתי את עומק הבעיה שישראל נמצאת בה כששמעתי את רה"מ מדבר בעברית. הבנתי שבעצם גם ראש הממשלה לא בעצם מבין לעומק מה מהות הסגר על עזה. למה הוא קורה, מה צריך להגיד, מהי המדיניות הכוללת של הממשלה".

עוד אמרה יו"ר האופוזיצה, כי "אולי לא הבנתי כי דברי ראש הממשלה לא נועדו להסביר לעולם הם נועדו פנימה. העולם צבוע, אבל העולם צבוע זו לא מדיניות ולא תוכנית פעולה. זו חולשה והרמת ידיים".

"ישראל תחת מתקפה"

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את קדימה בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "אני מצפה מעמיתיי באופוזיציה לנהוג באיפוק, אחריות והתייצבות של ממש מאחורי מדינת ישראל, כי המשט הבא באופק".

"מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפה", אמר ראש הממשלה. "מטרת המתקפה היא לפרוץ את הסגר על שלטון החמאס בעזה אשר הוטל בצדק על ידי הממשלה הקודמת. זאת על מנת למנוע הכנסת טילים, רקטות ונשק אחר לידי החמאס. המתקפה לא החלה עכשיו והיא נמשכת כמה וכמה שנים".

נתניהו המשיך ואמר כי "אנו זוכרים את 'עופרת יצוקה' ואת דו"ח גולדסטון שהגיע בעקבותיה. זוכרים את מלחמת לבנון השנייה ואת ההתקפה הבינלאומית הגדולה שהיתה על מדינת ישראל. באותם אירועים המצב היה שונה והאופוזיציה התייצבה באופן ברור לצד הממשלה. בזמן 'עופרת יצוקה' היינו בזמן מערכת בחירות, עצרנו את מערכת הבחירות והתראיינו מעומק השכנוע הפנימי על מנת להגן על ישראל בעת צרה. אותו הדבר קרה בזמן מלחמת לבנון השנייה. אני מצפה מעמיתיי באופוזיציה את מה שדרשתי מעצמי. דרושה אחדות ואחריות. ביחד אנו יכולים להדוף את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully