וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודה בהדלפת הבגרות במתמטיקה הושעתה מתפקידה

גיל סימה

7.6.2010 / 15:49

מנכ"ל משרד החינוך החליט להשעות למשך שבועיים את רחל קדם, החברה בוועדה של משרד החינוך שחיברה את בחינת הבגרות שהודלפה. היא חשודה בעבירות של מסירת ידיעה רשמית על ידי עובד ציבור וכן במרמה ובהפרת אמונים

רחל קדם, החברה בוועדה של משרד החינוך שחיברה את בחינת הבגרות במתמטיקה, הושעתה היום (שני) מתפקידה למשך שבועיים. כך החליט מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, בשל החשד לפיו קדם הדליפה את טופס הבחינה. השעייתה תיכנס לתוקף החל ממחר. בנוסף, הועבר עניינה של קדם לממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה.

ממשרד החינוך נמסר, כי החלטת המנכ"ל שושני התקבלה על יסוד הודעת המשטרה בדבר קיומה של חקירה משטרתית נגד קדם בעבירות של מסירת ידיעה רשמית על ידי עובד ציבור וכן בעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. המנכ"ל קיבל את ההחלטה בכפוף לשתי ישיבות שימוע שקיים למדריכה, בנוכחות באת כוחה.

חשוד נוסף בהדלפת טופס הבחינה הוא ארז כהן, מורה המלמד במרכז הקדם אקדמי בטכניון ובבית ספר אקסטרני. השניים חשודים גם בהדלפת טופס מועד ב' של בחינת הבגרות במתמטיקה שאמורה להתקיים בחורף הקרוב. לפי החשד, קדם העבירה לכהן מידע על שאלות מבחינות הבגרות בכל הרמות בשני מועדים קודמים וכן מידע בנוגע לבחינה הצפויה להיערך במועד החורף. לאחר שקדם העבירה אליו את המידע, כהן, המלמד מתמטיקה באופן פרטי – העביר את המידע לסטודנט שלו. הסטודנט מכר על פי החשד את המידע יחד עם אחיו בתמורה לכאלף שקלים לתלמידי תיכון שקנו ממנו את השאלות. אלה מכרו אותן בסכומים אף גבוהים מכך לתלמידים אחרים.

חשיפת הדלפת שאלון הבחינה העמידה בספק את עצם קיום בחינת הבגרות במתמטיקה. לאחר שמשרד החינוך חיבר שאלונים חלופיים, התקיימה הבחינה עם שיבושים קלים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully