וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לתזונה מוחים: מהמרים על עתידנו

גיל סימה

7.6.2010 / 15:13

עשרות סטודנטים לתזונה הפגינו בקמפוסים במחאה על התארכות משך ההמתנה לתחילת הסטאז' בתום לימודיהם ועל חוסר התעסוקה שלהם עקב כך. "סיטואציה מקוממת"

מאבקם של הסטודנטים לתזונה הולך ומחריף: עשרות סטודנטים ממכללת תל חי ובפקולטה לחקלאות ברחובות הפגינו בקמפוסים במחאה על התארכות משך ההמתנה לתחילת הסטאז' בתום לימודיהם ועל המצב שנוצר בעקבות זאת בו הם לא יכולים לעסוק במקצוע אותו הם למדו.

לימודי מדעי התזונה נלמדים בשלושה מוקדים אוניברסיטאיים כשמלבד מכללת תל חי והפקולטה לחקלאות גם המרכז האקדמי באריאל מכשיר בוגרים לתעודת תואר ראשון בתחום. בדומה למקצועות אחרים גם מקצוע התזונה נדרש בהכשרה מעשית (סטאז') אולם על פי הנהלים הקיימים הכשרה זו אינה נעשית במסגרת הלימודים הפורמלית אלא נמצאת תחת אחריותו של משרד הבריאות.

אסף בוך, סטודנט הלומד בפקולטה לחקלאות ממתין כבר יותר משנתיים וחצי לתחילת הסטאז' ובינתיים הוא נאלץ להתפרנס מעבודות מזדמנות. "אחרי לימודים אינטנסיביים ציפיתי בשקיקה להתחיל את לימודי הסטאז אבל מטעמים היסטוריים ההכשרה המעשית אינה חלק מהלימודים והעוול הזה נמשך זמן רב", אמר בוך.

"אף מוסד או גוף ציבורי לא יקבל אותי בלי הסטאז'. כאשר הלכתי ללמוד את המקצוע אף אחד לא אמר לי שייקח שנתיים וחצי נוספות של המתנה לסטאז'", הוסיף.

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי התייחס לדברים, ואמר כי "מדובר בסיטואציה מקוממת אשר מעמידה באור מגוחך את מסלולי הלימוד ויוצרת תמונת מצב בלתי אפשרית עבור הבוגרים שמצפים בצדק להשתלב במעגל העבודה. בשום מקום בעולם לא מהמרים על עתיד מקצועי של סטודנטים כאילו היה מדובר במשחק לוטו".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מספר המקומות המכשירים נקבע בהתאם ליכולת בית החולים לקלוט תלמידים. מספר זה עומד, נכון להיום, סביב ה- 130 מקומות, ואנו בעיצומו של מהלך לשינוי והגדלת מספר המקומות להכשרה. מתוך 220 המועמדים להכשרה מקצועית אשר סיימו השנה תואר ראשון בתזונה, התקבלו רק כ- 130 להכשרה בשנה הנוכחית, זאת על פי מכסת המקומות הזמינה להכשרה בבתי החולים. השאר על פי תוצאות הגרלה ממתינים להכשרה לשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully