וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד: "שופכים את דמה של ח"כ זועבי"

פנחס וולף וניר יהב

7.6.2010 / 13:37

תגובות נזעמות במגזר הערבי עקב החלטת ועדת הכנסת לשלול זכויות יתר מח"כ זועבי. בל"ד: "ההחלטה שופכת שמן על מדורת ההסתה", א-סנע: "סיכול ממוקד לדמוקרטיה". ח"כ טיבי: "הכנסת גזענית"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

החלטת ועדת הכנסת לשלול זכויות יתר מח"כ חנין זועבי גררה תגובות נזעמות מצד חברי הכנסת מהמגזר הערבי. בהודעה שפרסמה בצהריים (שני) סיעת בל"ד נכתב כי הסיעה רואה בהחלטה "החלטה גזענית ואנטי דמוקרטית, השופכת שמן על מדורת ההסתה והשיסוי נגד זועבי". בהודעת הסיעה נכתב כי "הדיון היה דיון פוליטי, שמטרתו רדיפה פוליטית".

"הישיבה הפכה לישיבת שנאה ונקמה", נמסר מבל"ד. "זהו משפט שדה שבו הח"כים הם המאשים, השופט והמוציא לפועל. ח"כים המסיתים נגד ח"כ זועבי שופכים את דמה. הם בעצם קוראים לציבור לפגוע בה. בעקבות דבריהם, ישנן כיום עשרות התראות ממוקדות להתנקשות בה. ח"כים אלה נושאים באחריות לכל רע שחלילה יאונה לה. פני הכנסת היום כפני ח"כ בן ארי, איש תנועת כהנא והרוב האנטי דמוקרטי הולך בעקבותיו. אם הכנסת תסתכל בראי היום, היא תראה שם את פרצופו של כהנא, ויהיה קשה לראות שרידים דמוקרטיה".ח"כ זועבי עצמה אמרה בעקבות ההחלטה כי "למרות ההסתה והאיומים, אנחנו ממשיכים בדרכנו".‏

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ - תע"ל) אמר בתגובה כי "הפוסל במומו פוסל. ההחלטה של אוסף הסהרורים המובלים על ידי הכהניסט בן-ארי לא שווה את הנייר שעליו היא כתובה. איננו מכירים בלגיטימציה של ההחלטה או בסמכות של מי שקיבל אותה. בהתנהלותם המבזה הם עושים סיכול ממוקד לדמוקרטיה. אין לי ספק שבג"ץ יפסול את ההחלטה הפוליטית הבלתי- חוקית הזו".

"החלטה מתלהמת"

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר, כי מדובר ב"החלטה הזויה של ועדה מתלהמת שיש בה רדיפה אישית במסגרת שבוע כהנא בכנסת". לדבריו, "מעולם לא היה קשר בין פעילות חברי הכנסת הערבים לבין זכויות כלשהן. הכנסת הזו היא הגזענית ביותר שהכרתי מעודי".

מנגד, יוזם הדיון ח"כ מיכאל בן ארי בירך על החלטת ועדת הכנסת לקבל את חלק מבקשתו לשלול זכויות מח"כ חנין זועבי. לדבריו, "נתנו היום אגרוף פרלמנטרי לזועבי וחבריה והעברנו מסר שמדינת ישראל לא פרייארית. נמחק את מעוז הטרור הקידמי בכנסת. זהו צעד ראשון, עד אשר יסולקו אויבי ישראל בכנסת".גם ח"כ יריב לוין יו"ר הוועדה הביע תמיכה בהחלטת הוועדה. לדבריו, "החלטת הוועדה היא תמרור עצור מפני המשך הפעולות החותרות תחת בסיס קיומנו. אני נחוש להמשיך ולהיאבק בכל גילוי בוגדנות".

עמותת סיכוי, ארגון חברה אזרחית משותף ליהודים וערבים, מסרה בתגובה להחלטת הוועדה כי "ההחלטה והדיון המתלהם מהווים פגיעה משמעותית במעמדם של חברי הכנסת הערבים ומסכנים את מעמדם של האזרחים הערביים בכלל. הדיון וההחלטה בסופו מייצגים הידרדרות מדאיגה של הדמוקרטיה ומראים כי קיימת כאן עריצות של הרוב כלפי המיעוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully