וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן יגרום לחמאס להתפוצץ

צביקה פוגל

7.6.2010 / 11:25

איסמעיל הניה בונה יותר מדי על ארדואן, שאמנם מתחיל ללמוד את עשרת הדיברות, אבל התחיל מהשישית ושכח כי אחמדינג'ד הוא לא אללה. צביקה פוגל מגיש לרה"מ הפלסטיני עצות עשה ואל-תעשה

בעוד יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מוציא את חליפותיו מניקוי יבש ורגע לפני שהוא נוסע להיפגש עם הנשיא אובאמה בוושינגטון, מסתכל עליו מן הצד בעיניים כלות ראש הממשלה הפלסטינית איסמעיל הניה, שמזה למעלה משנה לא מצליח למצוא מיטה לשני לילות רצופים ואומר לעצמו "הישראלים מונעים ממני לחזק את כוחי בעזה, המצרים סוגרים לי את הפתח לעולם הערבי והאבו מאזן הזה מסתובב לו כמו טווס בעולם ודואג רק לפלסטינים ביו"ש. מחאלד משעל שיושב לו בדמשק אני כבר לא שומע מזה זמן רב. ידידי, מפקד כוחות החמאס, אחמד ג'אברי לוחץ עלי לפעול בכוח נגד ישראל. כל הארגונים הקטנים ובעיקר אלה שנתמכים ע"י אירן, מרימים את הראש וגוררים אותי לעימות יומיומי עם הטנקים והמטוסים הישראליים, אז מה אני צריך לעשות?"

למרות שאני יודע, מר איסמעיל הניה, כי לא תשמע לעצתי, מצאתי לנכון להגיש לך מבחר עצות עשה ואל תעשה, ולו רק כדי שלא תגיד שלא אמרתי לך. אם עדיין נותר בך שמץ של מנהיגות וחוכמת משילות, ואם יש לך אומץ שלטוני לעמוד מול ג'אברי ומשעל מחד ומול ארגוני הג'יאהד למיניהם מאידך, אלה עצות עשה:

א. תודיע על נכונותך להודנה ארוכת טווח ועל הכרתך בישראל כמדינה ריבונית ולגיטימית.
ב. צא בהכרזה כי אתה מוכן לסיכום האחרון שהושג ע"י המתווך הגרמני לעסקת החזרת גלעד שליט.
ג. תתחייב כי במשך כל תקופת ההודנה לא תתחמש ולא תפעל כנגד צה"ל וכנגד אזרחי מדינת ישראל באשר הם.
ד. תבקש בתמורה מישראל חופש תנועה ליו"ש ולמצרים, הכנסת מוצרים שיאפשרו לך לשקם את תוצאותיה ההרסניות של "עופרת יצוקה" שהבאת על עמך וזכות לפתוח נמל ימי לקליטת אוניות שיבדקו מראש ע"י גורמים בינלאומיים.
ה. תודיע כי אתה מוכן להיות חלק מהתהליך שארה"ב מנסה לכפות על ישראל והרשות הפלסטינית.

סביר להניח, למרות שאין בינינו הכרות אישית, כי לא תממש אף לא אחת מן העצות שלעיל. מימוש העצות הנ"ל, יוציא את העוקץ מהרצון העז שלך ושל חבריך מחרחרי המלחמות, לבנות על הריסות ישראל את המדינה הפלסטינית האיסלמית. יש לי הרגשה שאתה בונה יותר מדי על ארדואן, שאמנם מתחיל ללמוד את עשרת הדיברות, אבל התחיל מהשישית ושכח כי אחמדינג'ד הוא לא אללה. אין לי ספק, מר הניה, כי ישראל היתה פותחת את זרועותיה וממליצה עליך לפרס נובל לשלום אילו רק הועלתה לשמוע לעצותיי ולמימשם.

כאלה אנחנו הישראלים, תמורת הבטחות אנחנו מוכנים להציע את מיטתנו עם הגרועים שבאויבנו. על הפרעושים נתגבר, כבר התגברנו עליהם בעבר.

לא מבין את הסביבה, לא לומד מנסיון

והרי מקבץ עצות אל תעשה, לכל מקרה בו תבחר ללכת בדרך המובילה לגיהנום:

א. אל תנסה להגביר את ההברחות מסיני ואת הכנסת מומחי החיזבאללה ואל – קאעדה לרצועה. מובאראק גם ככה חם עליך ודואג לשלטונו יותר מלכל שלומו ורווחתו של תושב פלסטיני ברצועת עזה.
ב. אל תיתן ידך, בעצימת עין או בעיניים פקוחות, לארגוני הג'יאהד ולפעילי החמאס לפעול נגד צה"ל ואזרחי ישראל. הפעם לא נחכה 8 שנים עד למבצע הבא.
ג. עצור את ניסיונות החטיפה הנוספים. גלעד שליט אחד, זה יותר מדי בשבילנו. אתה עלול למצוא את עצמך בוקר אחד מתעורר במרתפי השב"כ, או כשלוחם שייטת נותן לך מימיה עם קפה ליד מיטתך.
ד. אל תמשיך בניסיונותיך לחרחר מלחמה מיו"ש. אבו מאזן יכה בך כמו בכלב מצורע ויהפוך אותך לבלתי לגיטימי גם בעולם הערבי.
ה. מקבלי ההחלטות שלנו גרים באזור המרכז. כל רקטה נוספת בעלת טווח לגוש דן מגדילה את נכונותם להצביע בכנסת בעד "עופרת יצוקה 2". אם הברחתם, לפחות אל תפרסמו.

מתוך ניסיון העבר שלי איתך, אני יודע כי תנהג הפוך. את כל עצות ה"אל תעשה" אתה דווקא תעשה. כזה אתה, לא מבין את המתרחש בסביבה בה אתה חי ולא לומד מניסיונך. אתה באמת חושב כי ארדואן הטורקי ישלח לך כוחות שיילחמו לצידך? הרשה לי לעדכן אותך, ארדואן לכל היותר ישלח עוד כמה ספינות עם טרוריסטים שיעגנו באשדוד כדי להוריד מעליו את הלחץ האיסלמי.

יש הבדל בין לשלוח חוליגנים בספינה ובו בזמן להמשיך לינוק מהעטין האמריקני, לבין לשלוח חיילים לובשי מדים של הצבא הטורקי להרג על אדמת עזה. ארדואן לא מתכוון להפוך את הרצועה לפיסת אנטליה, הוא בסה"כ מחפש לאן לשלוח את כל הקיצוניים הטורקים שלו. האשליה שמוכר ארדואן נקנתה על ידו באיראן. התמיכה של ארדואן בתושבי רצועת עזה נועדה לשרת את ארגוני הג'יהאד אשר ממילא מדירים שינה מעיניך. לא זו בלבד, אבו מאזן מחכה לך בפינה. מחכה לכל טעות כדי לנקות את יו"ש מנוכחות חמאסית. זה שהוא התייאש מעזה לא אומר שהוא יוותר לך ביו"ש. איסמעיל, שמת לב בוודאי שארדואן ואבו מאזן לא ממש מתנהגים כזוג יונים. אבו מאזן הבין מזה זמן כי להיות מוצב קדמי של אירן לא תצמיח לו שום טובה. הוא מעדיף לישון במיטתו ולצאת לעולם הרחב ולא לחפש מסתור במרתפים כמוך וכמו נאסראללה.

אתה תהיה הראשון לשלם את המחיר

איסמעיל שמע בקולי. הלחץ על ישראל והבידוד הזמני שלכאורה ישראל נתונה בו לא נעשה מאהבת העולם המערבי אליך הוא נעשה רק כדי להרוויח זמן הדרוש להתארגנות במערב כנגד גל האיסלם שהתעורר בדחיפתה ובמימונה של אירן. העולם המערבי תמים ולעיתים ממש כמונו מאבד את חוט השדרה שלו, אך כשהוא יתעשת אתה תהיה הראשון לשלם את המחיר ומכל הכיוונים. זה שנפלנו קצת עם ההסברה זה לא אומר שאנחנו לא יודעים להגן על עצמנו. אי לכך, אני ממליץ לך לקרוא שוב את המאמר ולבחון את מעשיך ועמדותיך. ממש לא בא לי להתגייס למילואים שוב ולצאת ל"עופרת יצוקה 2", למרות שהייתי רוצה להראות לך שאנחנו יכולים להיות עוד יותר טובים מהפעם הקודמת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully