וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: עונשי מאסר לאחראים ל"אסון בופאל"

טליה שחר

7.6.2010 / 12:55

בית משפט בהודו גזר שנתיים מאסר על שבעה מתוך שמונת הבכירים בחברת יוניון קרבייד, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות בגין חלקם באסון דליפת הגז הקטלנית ממפעל החברה בעיר בופאל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

25 שנים אחרי האסון התעשייתי הגדול ביותר בעולם, הרשיע הבוקר (שני) בית משפט בהודו את כל שמונת הבכירים ההודים שהואשמו באחריות לטרגדיה בעיר בופאל וגזר שנתיים מאסר על שבעה מהם. הבכירים הורשעו בגרימת מוות ברשלנות, בכך שלא מנעו את דליפת הגז הקטלנית בה נהרגו ונפגעו אלפי בני אדם.
המורשע השמיני נקנס בסכום של 10,000 דולרים.

זהו פסק הדין הראשון באסון שאירע ב-1984. המורשעים היו בכירים בחברה ב-3 בדצמבר באותה שנה, כאשר 40 טון גז רעיל דלפו ממפעל יוניון קרבייד בעיר וכיסו את השכונות העניות בעיר. לדברי פעילים סביבתיים, כ-25,000 בני אדם מתו בשנים שלאחר מכן מסיבות הקשורות לאסון.

"זה בעצם כלום. מה זה? אנו רואים כאן עונש מקסימלי של שנתיים וקנס. אם זאת לא הבדיחה הגדולה ביותר, אז אני לא יודע מה זה. אין כל סיבה לשמוח", אמר ראצ'נה דינגרה, פעיל לזכויות קורבנות בופאל לסוכנות הידיעות "רויטרס".

המשפט החל כבר ב-1987, כשהסוכנות החקירה המרכזית בהודו האשימה אותם ב"הריגה שאינה רצח", עבירה הנושאת עונש מאסר של עד 10 שנים. אולם, ב-1996, בית המשפט העליון בהודו הפחית את ההאשמה ל"מוות ברשלנות". פעילים טענו שבעקבות הדליפה עלו מספר מקרי לידות של תינוקות עם מומים, פגיעה בגדילה, כמו גם עליה במקרי סרטן, סכרת ומחלות כרוניות אחרות.

לפני 20 שנים שילמה חברת יוניון קרבייד כ-470 מיליון דולרים כפיצוי לממשלת הודו. ב-1990 חברת דאו כמיקל קנתה את החברה ואמרה שאותו פיצוי מסדיר את כל הטענות בעבר ובעתיד נגד החברה.

(עדכון ראשון: 10:39)

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully