וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה לתגבור האבטחה בביה"ס: תלמיד אלים

גיל סימה

7.6.2010 / 10:38

הנהלת ישיבה תיכונית בצפון התריעה בפני משרד החינוך כי תלמיד שמפגין גילויי אלימות במשך כמה שנים, משבש את החיים במוסד החינוכי. בתגובה הוחלט להגדיל את מספר המאבטחים במקום

משרד החינוך החליט לתגבר את האבטחה באחת מהישיבות התיכוניות באזור הצפון. לא מדובר בהחלטה שנבעה מסיבות ביטחוניות, אלא בעקבות התנהגות של תלמיד כיתה י"ב, שמוגדר על ידי הצוות הבית ספרי כ"חריג בנוף ההתנהגותי של הישיבה".

גורם בישיבה המעורה בפרטי המקרה, סיפר כי "כבר מכיתה ט', נוקט התלמיד באלימות כלפי התלמידים והמורים ובית הספר מתריע במשך שנים בפני הרשויות על התנהגותו". בנוסף לגילויי האלימות נחשד התלמיד גם בגניבת פריטים וציוד השייכים לבית הספר.

אחת מהסיסמאות של בית הספר, המציגה את ערכיו מדגישה כי "עלינו לשמור את רמת האלימות ונורמות ההתנהגות שנוצרו וביחד להמשיך ולהביא למיצוי היכולות האישיות של כל אחד מאיתנו". אולם נראה כי נורמות אלו לא באו לידי ביטוי, בשנים בהן מתחנך הנער במוסד החינוכי. הגורם הבית ספרי סיפר, כי לא פעם ביקשה הנהלת הישיבה ממשרד החינוך להוציא את הנער מהמוסד החינוכי אולם בהוראת פקידי המשרד, הדבר לא נעשה. במקביל, גם הוריו של הנער הביעו התנגדות להוצאתו מהמוסד החינוכי.

התלמיד המשיך בגילויי אלימות ובשל כך החליטה הנהלת המוסד להעביר בקשה לתגבור האבטחה בבית הספר, במטרה להגן על התלמידים וצוות ההוראה. "זו כבר לא הייתה שאלה של אם לעשות משהו או לא, אלא פשוט חשבנו מה לעשות. היינו חסרי אונים, כאשר הגענו בבוקר לבית הספר לא ידענו איך יסתיים אותו יום", אומר הגורם הבית ספרי.

לוואלה! חדשות נודע כי בחודש החולף מגיע הנער רק לבחינות בגרות ושהוא נעדר משיעורי ההכנה. בפנייה למנהל הישיבה מסר הממונה על המקום מבחינה ערכית וחינוכית, כי "זהו לא נושא שאפשר לדבר עליו בטלפון". ממשרד החינוך נמסר כי "הנער הורחק מבית הספר עקב בעיות אלימות, אולם שב אליו למרות ההרחקה. אי לכך ולאור החשש שנוצר הנהלת בית הספר תגברה באופן כללי את האבטחה על המקום והציבה במקום מספר נוסף של מאבטחים כשכיום האבטחה נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully