וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם במשכן: יום של דיונים סוערים יחל בכנסת

פנחס וולף

7.6.2010 / 5:00

הצעת שלילת הזכויות מהח"כים הערבים, דיון אודות גורלה של ח"כ זועבי שהשתתפה במשט לעזה והצבעות אי אמון יתקיימו היום בכנסת. לידיעת הגולשת אנסטסיה מיכאלי

יום נפיץ צפוי לעבור על כנסת ישראל נוכח דיונים שיתקיימו היום (שני) במשכן בסימן המשט מעזה שנערך בשבוע שעבר: בשעות הבוקר תתכנס ועדת הכנסת לדון בפניית ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) בעניין הסרת החסינות ושלילת זכויותיהם של חברי הכנסת אחמד טיבי, טלב א-סאנע, מוחמד ברכה, עפו אגבריה, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי. לדברי בן ארי, הוא סרב לפניות שהתקבלו מצד מספר חברי כנסת שביקשו להסיר את שמו של ח"כ טיבי מבקשת הסרת החסינות בתמורה לתמיכה בהסרת חסינותה של זועבי.

הוועדה תשלב גם דיון בעניין ביקור חברי כנסת ערבים בלוב. הערכה היא שתהיה הסכמה רחבה בין חברי הוועדה להסיר את חסינותה של חנין זועבי ולשלול את הזכויות המוקנות לה מתוקף היותה חברת כנסת. נכון לעכשיו, לא ידוע מה יעלה בגורלם של יתר חברי הכנסת הערבים. עם זאת, החלטת ועדת הכנסת, אם תעבור, לא תחרוץ באופן סופי את דינה של זועבי ובמידה שהוועדה תחליט להטיל עליה סנקציות, ההחלטה תצטרך להגיע לאישור מליאת הכנסת.

אמש, שלח בן ארי מנשר ל-120 חברי הכנסת בו נראית תמונה שפורסמה אתמול בעיתון טורקי ובה נראה חייל הקומנדו הימי כשהוא חבול ומוכה על סיפון ה"מרמרה". בראש המכתב ששלח בן ארי מתנוסס הכיתוב "חייבים להחזיר את הכבוד לצה"ל!". מתחת לכיתוב ישנה תמונה של זועבי שמסביב לה כתוב: "מוחקים לטרוריסטים את החיוך". בתחתית המודעה נכתב: "נותנים לזועבי אגרוף פרלמנטרי!".

מיד לאחר הדיון בוועדת הכנסת, ייערך דיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה, בדרישה להורות למבקר המדינה לפתוח בחקירה תחת הנושא: "קבלת ההחלטות לפני המשט לעזה ואחריו בכל ההיבטים הקשורים לעניין". עם תום הדיונים בוועדות, תעבור הזירה למליאת הכנסת, כשבשעות אחר הצהרים תידון המליאה בהצעות אי אמון שהגישו סיעות קדימה, מרצ, חד"ש, רע"ם-תע"ל ובל"ד, כולן סביב ההתנהלות הממשלה במשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully