וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק הכי מפורסם בעזה: בייבי ארדואן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.6.2010 / 19:10

תינוק חדש נולד ושמו בעזה רג'ב ארדואן. אביו של התינוק, תושב חאן יונס, החליט להעניק כבוד לראש ממשלת טורקיה בעקבות התקפותיו על ישראל

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הפך בשבוע האחרון לגיבור של הציבור הערבי ומוסלמי לאחר שתקף במילים חריפות את ישראל על רק אירועי המשט, ועכשיו מתברר שההערצה לארדואן התקדמה שלב: פלסטיני תושב רצועת עזה החליט לקרוא לבנו שנולד על שם ארדואן. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה (ראשון) כי האב החליט לקרוא לבנו רג'ב ארדואן כאות הוקרה לראש ממשלת טורקיה.

"החלטתי לקרוא לבני רג'ב ארדואן כסימן לברכה וכמחווה לראש ממשלת טורקיה האמיץ שהביע עמדות תקיפות ומעוררות כבוד כשהחליט לעמוד לצד העם הפלסטיני", סיפר האב המאושר, תושב חאן יונס. על פי מנהלת רישומי השמות במשרד הפנים הפלסטיני, זהו הילד הפלסטיני הראשון שזוכה להיקרא על שם ראש ממשלת טורקיה.

בתקופה האחרונה, וביתר שאת מאז ההשתלטות הישראלית על ספינת "מרמרה" לפני כשבוע, מביע ארדואן עמדות תקיפות נגד ישראל ובעד חמאס. בנאום שנשא בסוף השבוע אמר ארדואן כי "חמאס איננו ארגון טרור, אלא ארגון התנגדות שנבחר בבחירות דמוקרטיות ומייצג את העם הפלסטיני". לדבריו, חמאס הוא "ארגון התנגדות המגן על אדמתו. חמאס ניצח בבחירות והוא הרכיב ממשלה, וצריך לתת לממשלה הזו סיכוי למשול".

אתמול אף דיווח העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" כי ארדואן שוקל להגיע לביקור ברצועת עזה על מנת לשבור את המצור שהטילה עליה ישראל. על פי העיתון, ארדואן אמר לממשל האמריקאי שהוא מתכוון לבקש מחיל הים הטורקי ללוות משט נוסף של ספינות סיוע לרצועה, אולם בכירי הממשל ביקשו ממנו ארכה כדי לבחון את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully