וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "נמשיך בעסקאות עם טורקיה"

6.6.2010 / 13:09

למרות הידרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה, אמר גורם ביטחוני בכיר כי אין כוונה לצמצם את עסקאות הנשק בין המדינות. "כל עסקה תיבחן לגופה"

"אין החלטה להפסיק עסקאות נשק עם טורקיה", כך אמר היום (ראשון) גורם ביטחוני בכיר על רקע המתיחות בין ישראל לטורקיה בעקבות אירועי המשט והעימות בין כוחות השייטת לפעילים על הספינה "מרמרה". בישראל סיימו לפני כחודש שתי עסקאות ענק עם הטורקים, ובהן שדרוג מטוסי פאנטום ועסקת שדרוג 170 טנקים עבור טורקיה בסך 700 מיליון דולרים. העסקה היחידה שעדיין מתנהלת קשורה לרכישת מטוסים ללא טייס מתוצרת התעשייה האווירית ואלביט. המל"טים נמצאים בשלב זה בטורקיה, שם פועלת מערכת הביטחון המקומית לשדרוגם.

"ישנה מערכת מאוד מסודרת בכל הקשור לעסקאות מול הטורקים או מדינות אחרות, ולמרות האירועים האחרונים אין שום בחינה מחדש של קיום עסקה כזאת או אחרת. מעבר לכך, כל עסקה תיבחן לגופה", אמר הבכיר לוואלה! חדשות, "עסקת המל"טים נמצאת בעיצומה ואין כוונה לסגת ממנה". עם זאת, ציין הבכיר כי למעט עסקה זו אין עסקאות נשק גדולות נוספות מול הטורקים העומדות על הפרק. באחרונה פרסמה טורקיה מכרז להצטיידות במערכת כנגד טילים, ועל פי דיווחים שונים הביעה התעניינות במערכות מתוצרת רפא"ל ובהן גם במערכת "ברק 8", אולם לבסוף ישראל החליטה שלא להגיש את הצעתה במכרז. במשרד הביטחון מדגישים כי להחלטה אין כל קשר ליחסים המדיניים המדורדרים בין ישראל לטורקיה, וכי ההחלטה שלא לגשת למכרז נבעה מסיבות מקצועיות בלבד.

סגן ראש ממשלת טורקיה: נצמצם היחסים

רק בחודש אפריל ביקר מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני בטורקיה, שם נאם במסגרת טקס מסירת הטנק המשודרג האחרון. שני שיבח את הפעילות הטורקית ואמר כי הוא "גאה להיות כאן על אדמת טורקיה וכי "פרויקט השבחת הטנקים הינו ייחודי בהיקפו בין שתי המדינות".

ביום שישי אמר סגן ראש ממשלת טורקיה בולנט ארינץ' כי ארצו עשויה לצמצם את היחסים עם ישראל עד "למינימום האפשרי". בראיון שהעניק לרשת הטלביזיה הטורקית NTV אמר ארינץ' כי טורקיה "בוחנת את ההסכמים עם ישראל" והוסיף כי "אנחנו רציניים בנושא זה. שיתוף פעולה ויוזמות חדשות לא יתחילו והיחסים עם ישראל יצומצמו למינימום האפשרי". ארינץ' אמר כי לארצו יש קשרים צבאיים וכלכליים עם ישראל והם "נמצאים כעת על השולחן לדיון מחודש". יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "להניח כי כל המעורבות עם מדינה אחרת מופסקת בבת אחת, שהיא נמחקת מספר הטלפונים שלך - זה לא הנוהג של ארצנו".

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully