וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: האם הזרה תקבל מעמד תושבות

גלעד גרוסמן

6.6.2010 / 13:44

אישה בת 28 שנכנסה לישראל בצעירותה עם אשרת תייר, ביקשה לקבל מעמד חוקי בישראל, לאחר שילדה בן לישראלי. הבקשות נדחו, אך ביהמ"ש אישר את הענקת התושבות. "רואים את טובת הילד"

טובת ילד שאביו ישראלי ואמו זרה מחייבת הענקת תושבות – כך קבעה בסוף השבוע שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.

השופטת אגמון דנה בעניינה של אישה בת 28, שנכנסה לישראל באמצעות אשרת תייר כשהיתה בת 15, יחד עם אמה ואחותה, בהזמנת סבה. לאחר שהגיעו לישראל, התברר שהן אינן זכאיות למעמד מתוקף חוק השבות, מכיוון שאביה, שהלך לעולמו שנה קודם לכן, היה בנו החורג של הסב.

ב-2003 נולד א', בנם של האישה ובן זוגה דאז, אזרח ישראלי. בהמשך נפרדו השניים. העותרת פנתה למשרד הפנים בבקשה לקבל מעמד חוקי בישראל, הן מתוקף היותה אמו של אזרח ישראלי והן בשל היותה ידועה בציבור של אזרח ישראלי. אולם, בקשותיה נדחו.

"האם ילד קטן, אזרח ישראלי, שנולד לאב ישראלי, ולאם זרה, ייאלץ לגדול ללא אחד מהוריו, אם הוריו נפרדו ואינם חיים יחד? זו אחת השאלות הקשות שמעוררת העתירה שלפניי", כתבה השופט אגמון-גונן בפסק הדין. "טובתו של הילד לגדול בישראל, נובעת בראש ובראשונה מהעובדה, כי רק בארץ יוכל לשמור על קשר עם אביו הביולוגי", הסבירה השופטת. קשר זה ינותק בוודאי אם א' לא יחיה בארץ. בנסיבות אלו גוברת טובתו של אדם לחיות בארץ ולקיים קשר עם אביו הביולוגי. כיוון שזכותו של א' כה חזקה היא, שיקול הדעת של המשיבה שלא ליתן מעמד לעותרת, אמו של א', אינה סבירה".

השופטת הוסיפה ש"בנסיבות של מקרה זה אין מקום לגזור על א' חיים ללא אב, כאשר אביו שומר על קשר עמו. אין מקום לחייב את העותרת לחיות עם אבי בנה, ויש לאפשר לה לחיות עם בן זוגה". לכן הורתה להעניק לאם אשרת תושב.

  • עוד באותו נושא:
  • עובדת זרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully