וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פרומן: ארדואן הבטיח לפעול לשחרור שליט

אביגיל אייזנבך

6.6.2010 / 11:13

למרות אירועי המשט, אירח ר"מ טורקיה את רב היישוב תקוע, מנחם פרומן. השניים דנו בנושא החייל הישראלי השבוי ובמהלך פגישתם הבטיח ארדואן לפרומן כי יפעל לשחרורו של שליט

רב היישוב תקוע מנחם פרומן, נפגש בסוף השבוע באנקרה עם ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, וטוען כי במהלך הפגישה אמר לו ארדואן כי בכוונתו "להפעיל את השפעתו על חמאס, כדי להביא לשחרורו של גלעד שליט". בנוגע לעצם הפגישה אמר הרב פרומן לוואלה! חדשות כי "הפגישה הייתה על רקע דתי והיא תוצאה של קשר מכתבים שכתבתי לארדואן במשך למעלה מחצי שנה, בהם הסברתי לו והצעתי את דעתי מה הוא בתור ראש ממשלת טורקיה, שהזיז את ארצו מן המערב אל המזרח ויצר קשר עם החמאס סוריה ואירן, יכול לעשות כדי להועיל לשלום".

לדברי פרומן, מאחורי הפגישה והשיחות אודות שליט עומד הרעיון ש"חוגים אזרחיים וביניהם רבנים יכולים לעשות דברים שממשלות אינן יכולות להשיג. למשל בנושא שחרור גלעד שליט, אם גלעד שליט נמצא בידי חמאס, שזו תנועה דתית, יכול להיות שדווקא אנשי דת שיש להם לשון משותפת וכימיה משותפת, יכולים להגיע למה שמתווך גרמני לא יכול להגיע".

פרומן אמר עוד כי הפגישה התקיימה כמתוכנן למרות אירועי השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה. "אחרי ששמעתי על כל העניין עם המשט, חשבתי שארדואן יבטל את הפגישה או לפחות ידחה אותה, אך התקשרו אליי ואמרו לי שהפגישה תתקיים כמתוכנן". הוא הוסיף כי ארדואן קיבל אותו בכבוד גדול עם כל הגינונים. "מצאתי אדם מאוד ידידותי ומאוד קשוב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully