וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הבריונים ב'מרמרה' עלו בנפרד"

פנחס וולף

6.6.2010 / 10:41

ראש הממשלה נתניהו התייחס לקבוצת הפעילים שהתעמתה על גבי הספינה הטורקית עם לוחמי השייטת. לדבריו, "הבריונים החמושים עלו בנפרד מיתר נוסעי הספינה בעיר אחרת"

יח"צ - חד פעמי

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"אני רוצה להודות ללוחמים ולכוחות הביטחון ולמשרדי הממשלה שטיפלו במסירות רבה במניעת כניסת הספינה אתמול לעזה", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אתמול העולם יכול היה לראות את ההבדל בין משט הומניטרי למשט של שנאה. בשני המקרים ישראל נהגה בנוהל מקדים זהה. במשט הקודם הצענו אפילו לבדוק את המטען בידי גורמים בינלאומיים באל-עריש".

נתניהו הדגיש כי "בספינה בסוף השבוע ובחמש הספינות מתוך שש במשט הקודם, התהליך הסתיים ללא אירועים מיוחדים. רק לספינה אחת נכנסו עשרות בריונים חמושים, מצוידים בברזלים, גרזנים ונשק קר". נתניהו הוסיף כי "מהמידע המצוי ברשותנו כעת עולה שהקבוצה עלתה בנפרד מיתר נוסעי הספינה בעיר אחרת, הקבוצה התארגנה והצטיידה בנפרד ועלתה ללא הבידוק שעברו אחרים".

גם אתמול התייחס נתניהו להשתלטות צה"ל על הספינה "רייצ'ל קורי", שעשתה את דרכה לעזה. "איננו מסכימים עם פעילי השלום האלה אבל אנו מכבדים את זכותם להביע דעה שונה משלנו", אמר נתניהו.

"למצוא פתרונות להסרת הסגר"

שר הרווחה יצחק הרצוג קרא בפתח ישיבת הממשלה להקל על הסגר על רצועת עזה. "אנו לא אדישים לביקורת הבינלאומית ואנו מודעים לחשיבות לנסות ולהקל על המצב בעזה. אין ברירה נצטרך למצוא פתרונות להסרת הסגר בהימצא חלופה מתאימה למניעת הברחות נשק. כאשר ימצאו הפתרונות, ישראל תהיה פתוחה לנסות להקל על עזה ובאותו זמן להכביד על חמאס", אמר הרצוג, "אפשר לנהל דו שיח עם מדינות ידידותיות על כיצד ניתן להסיר את הסגר".

הרצוג התייחס גם להקמת ועדת חקירה על אירועי המשט, "מה שבטוח הוא שהוועדה צריכה לחקור את הדרג המדיני ולא המבצע". עוד הוסיף הרצוג והתייחס לדיווחים כי ראש ממשלת טורקיה מתכנן לצאת בעצמו במשט לכיוון עזה וטען: "קשה לי לראות שטורקיה תהיה במשט כזה. אני מקווה שבדיאלוג רציני איתם ניתן יהיה למנוע זאת".

שר האוצר יובל שטייניץ טען גם הוא כי אין צורך בהקמת ועדת חקירה בינלאומית. "הפתרון הכי טוב הוא חקירה פרלמנטרית. יש ועדת חוץ וביטחון בכנסת, שאינה גורם ממשלתי, וזהו הפורום הטוב ביותר לבדיקת האירועים", אמר שטייניץ. "אני מסתכל בדאגה על יחסי ישראל-טורקיה", הוסיף.

ביחס לארדואן והדיווחים על כוונותיו אמר שר האוצר כי הוא "מקווה שאף אחד לא יעשה שטויות ומהלכים פופוליסטים. היחסים בינינו חשובים גם לישראל וגם לטורקיה".

שטייניץ גם בחר לענות לשר הרצוג וטען בפניו כי הסגר על עזה חיוני. "הסרת הסגר פירושו טילים וטרור על אזרחי ישראל". שר האוצר הקשה ושאל את הרצוג על מהותה של חלופה הוגנת. "הטילים מעזה כבר מגיעים לתל אביב גם כאשר יש סגר. כמותם ואיכותם רק תתעצם בלעדיו. אין ברירה, אנו חייבים להגן על עצמנו אחרת המצב יהיה גרוע יותר ובסוף הצעדים שנאלץ לבצע יהיו יותר קשים ואלימים - לכן ההסגר הוא הכרח".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הדרך הטובה ביותר - חקירה פנימית"

גם שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, התייחס לוועדת החקירה שעתידה לקום וקרא לקיום חקירה פנימית ללא גורמים בינלאומיים. הרשקוביץ אמר כי "בדרך כלל ישראל חוקרת את הדברים בצורה אובייקטיבית. אני לא רואה מקום לקיים ועדה עם גורמים לא ישראלים, מה גם שאני שומע על חלק מאלו אותם רוצים לצרף לוועדה ואיני בטוח במהימנותם. הדרך הטובה ביותר היא חקירה פנימית שלנו".

השר הרשקוביץ התייחס גם לדיווחים על ראש ממשלת טורקיה וכוונותיו לצאת במשט נוסף. לדבריו, "לאור העובדה שהמשט בשבוע שעבר היה של טרוריסטים, קשה לי להאמין שטורקיה תרצה להצטייר כמדינה תומכת טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully