וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה: הערבים מזהים חולשה

ד"ר ראובן ברקו

6.6.2010 / 7:41

יום לפני שיגורה של ספינת הטרור "מרמרה" הודיעה תחנת הטלוויזיה אל?ג'זירה בחגיגיות על דיון שיתקיים ביום שלמחרת: "האם האימפריה האמריקנית בדרכה להתחסלות והרס?" נפילתה הבלתי נמנעת של האימפריה האמריקנית הושוותה בפרומו של אל?ג'זירה למסלול ההתרסקות של אימפריות מותשות כמותה בעבר. הלך רוח זה שורה במזרח התיכון ובחלקים נוספים של העולם לנוכח חולשתה הצבאית והמדינית של אמריקה, בעיקר מאז התיישב אובאמה בכס הנשיאות.

החולשה האמריקאית מסבירה תעוזת האויבים

אכן, להתרסקותה של כל אימפריית ענק בעבר נלוו סימנים מעידים רבים להיחלשות. בסימנים היו תעוזה ותוקפנות של מדינות עוינות שארבו בסבלנות להיחלשותה כדי לזנב בה וזניחתן של מדינות חסות של האימפריה, זניחה שהביאה לחיסולן. דומה הדבר לשולחן ביליארד "עצבני" שעליו מתרוצצים כדורים ומכים זה בזה כדי לכבוש מקומות נוחים יותר לחבטה ולניצחון. בתוך התהליך נבעט חלקן למזבלה במשחק האומות ההיסטורי.

החולשה האמריקנית המסתמנת מסבירה בין השאר את תעוזתה של צפון קוריאה בפיתוח הנשק הגרעיני ובהטבעת ספינת מלחמה של דרום קוריאה, בעלת בריתה של אמריקה. חולשה זו מסבירה כיצד מצפצפת איראן על ארצות הברית ומפתחת נשק גרעיני באין מפריע תוך תרגילי הונאה שקופים שהם גם זלזול באינטליגנציה של אובאמה. אנשיו כרגע אובדי עצות. גוברת גם חוצפתן של מדינות מרכזיות ופריפריאליות הבזות לסדר הישן וקורצות זו לזו לנוכח אבק המפולת האמריקנית.

גם במזרח התיכון הדברים מידרדרים באופן דומה. הנשיא האמריקני מנסה להרגיע את מנהיגי ערב החוסים בצילה של אמריקה, אבל הם, החרדים מהגרעין האיראני ומואשמים על ידי ההמונים המוסתים בארצם בבגידה באיסלאם והקרבת "פלשתין", לא נרגעים.

ההסתה, המתבצעת על ידי סוכני השיעה, האחים המוסלמים ואל?קאעידה גם יחד, מניעה את ממשל אובאמה להיכנע לסחטנות ולנקוט צעדים הפוגעים בישראל באופן חמור, תוך תשלום במטבע ישראלי מדיני וביטחוני קשה כדי לרצות את המוסלמים והפלשתינים.

אירופה המבוהלת, שתהליך כיבושה על ידי מהגרי האיסלאם הולך ונשלם כבר בדורנו, דחתה את ניסיונותיה של טורקיה להצטרף לאיחוד האירופי כאקט אחרון של הגנה עצמית. אכזבתם של הטורקים מדחיית הצטרפותם לאיחוד היתה עמוקה, והדבר התבטא בראש ובראשונה ביחס לישראל. כיוון שההנהגה בטורקיה מתבססת כיום על האחים המוסלמים, אלו שמאמינים ב"פרוטוקולים של זקני ציון" ובשלטון היהודים "מאחורי הקלעים" בעולם, הועידה הנהגה זו לישראל את התפקיד לתווך בעבורם באמריקה ובאירופה.

לנוכח כישלון ההצטרפות לאיחוד ותהליך התפוררותה של אמריקה, טורקיה - בדומה לאיראן - בונה לעצמה ציר איסלאמי אימפריאלי. הפעם לא עם גרמניה אלא עם סוריה, איראן, חמאס וחיזבאללה.

אין ספק כי סיפור ספינת הטרור המכונה "משט השלום" לעזה יביא לניצחון הנהגת האחים המוסלמים בטורקיה גם בבחירות הבאות, ובהמשך - לחיסול הצבא והמודרניזציה במתכונתם החילונית.

חרף הנזקים המדיניים היתה ישראל חייבת לבלום משט זה כפי שעצרה את ספינת הנשק "קארין איי". בכך מנעה ישראל את הברחת טילי הרצח לעזה וסיכלה את מזימת הפלשתינים להנחית בעקבותיו "ספינות שיבה" עמוסות "פליטים" על חופינו. ישראל תעשה זאת שוב, למרות איומיה של טורקיה ללוות את המשט הבא עם ספינות מלחמה, וחרף העובדה שארצות הברית - למעט ההתבטאות יוצאת הדופן של סגן הנשיא, ג'ו ביידן - לא גיבתה את ישראל כפי שהיה ראוי לנוכח ניסיונות הפגיעה בבעלת בריתה.

בשוך האבק והביקורת למדו אויבי ישראל כי הרתעתה מול מדינות ערב והפלשתינים העוינים מבית ומחוץ חייבת להיבנות על הכאבה לא מידתית. אין לנו ברירה אלא להיות קשוחים. משוואת הרוגים "צודקת", כפי שרוצים הערבים, תביא בעתיד לאובדנה של ישראל תאבת החיים. ראוי כי בממשל האמריקני יפנימו כי המשך היחלשותה של ארצות הברית וזניחת האינטרסים הישראליים על ידיה יביאו דווקא לקורבנות ענק בגזרה זו, המשוועת ליציבות ולאמינות.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully