וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בכנסת: להפסיק לשלם לעזמי בשארה

פנחס וולף

6.6.2010 / 5:55

הח"כים ישראל חסון ויריב לוין דורשים להפסיק את העברת התשלומים החודשית לח"כ לשעבר עזמי בשארה, החשוד בריגול למען חיזבאללה. "בשארה מקבל כל חודש 7,000 שקל, יש לעצור את האבסורד הזה"

חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה) ויריב לוין (ליכוד) מחתימים בימים אלה חברי כנסת בניסיון לקדם הצעת חוק, הקובעת את שלילת התשלומים למייסד מפלגת בל"ד ד"ר עזמי בשארה ולחברי כנסת שינהגו כדרכו. בשארה, שנחשד בריגול וביצירת קשר עם סוכן מטעם חיזבאללה, הגיש את התפטרותו לכנסת באפריל 2007, עזב את הארץ ומתגורר מאז בלבנון.

על פי הצעת החוק, חבר כנסת מכהן או ח"כ לשעבר הדרוש לחקירה או שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה המוגדרת כ"פשע" - ולא התייצב לחקירה או למשפט - לא ישולמו לו שכר, פנסיה או כל תשלום אחר המגיעים לו על פי חוק, כל עוד לא יתייצב לחקירה.

ח"כ חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר, וח"כ לוין, יו"ר ועדת הכנסת, מתכוונים לשלוח מכתב לכל 120 חברי הכנסת בבקשה לחתום על הצעת החוק, תחת הכותרת "עזמי בשארה כמקרה הממחיש את הצורך בתיקוני חקיקה". והשניים כותבים: "בבדיקה משפטית שנערכה לאחרונה בכנסת, התברר כי חרף החשדות נגד בשארה, הכנסת מנועה מלעכב את התשלומים 'המגיעים' לו. עד כמה שידוע לנו, הכנסת העבירה בעבר לבשארה מענק פרישה והסתגלות חד-פעמי על-סך 193 אלף שקלים, למרות היותו בחו"ל, ובכוונתה להמשיך ולשלם לו פנסיה חודשית של 7,000 שקלים למשך כל ימי חייו".

"צעד שנועד לשמור על הדמוקרטיה"

חסון ולוין הוסיפו כי הם סבורים ש"אם לא נפעל להפסיק את מחול האבסורד הזה – ויפה שעה אחת קודם – אזי נחטא לתפקידנו כשליחי ציבור. כחברי כנסת, עלינו לקבוע נורמה על-פיה שליחי ציבור ממלאים ומקיימים את חובתם במסגרת החוק ובכפוף לגורמי אכיפת החוק. זהו צעד סביר שבו כל 'דמוקרטיה מתגוננת' צריכה וראוי שתנקוט, צעד המהווה אמירה ברורה וחד-משמעית של חברי הבית".

ד"ר עזמי בשארה חשוד שבמהלך מלחמת לבנון השנייה יצר קשר עם סוכן מטעם חיזבאללה והעביר לו מידע על מקומות אסטרטגיים לטיווח טילים. הוא נחשד גם שהעביר מידע שהגדיל את טווח הטילים מעבר לחיפה, על הערכות בדבר סיכויי ההתנקשות בנסראללה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully