וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האלימות בישראל: 40% חוששים לצאת מהבית

גיל סימה

6.6.2010 / 7:08

דו"ח האלימות קובע: אחד מכל עשרה ישראלים הודה שהשתמש באלימות בשנה האחרונה. נשיא "הקרן לידידות", המפרסמת את הדו"ח: "תחושת הביטחון בחברה הישראלית הולכת ומתערערת"

אחד מכל עשרה ישראלים מודה כי השתמש באלימות לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה - כך עולה מדו"ח האלימות בישראל שיתפרסם היום (ראשון) לקראת כנס "עיר ללא אלימות", שייערך השבוע באילת. עוד עולה מהדו"ח כי 75% מעריכים שהחברה הישראלית אלימה יותר בהשוואה לחברות מערביות אחרות, וכמו כן, 40% מהישראלים מספרים כי הם מפחדים להסתובב ביישובי מגוריהם בגפם .

בדו"ח, שפורסם בראשונה בישראל על ידי "הקרן לידידות", נבחנה שורה של ביטויי אלימות התנהגותיים, אשר משפיעים על חיי היום-יום של תושבי המדינה. אחד הנתונים הבולטים בדו"ח הוא שעל אף העלייה בכמות תאונות הדרכים, עם ישראל מביע דאגה גדולה מפני נהגים סוררים ופרועים. וכך, על פי הדו"ח, לא פחות מ-75% אחוזים מהנשאלים ציינו כי הם אינם מרגישים ביטחון בעת שהם נוהגים ברכבם בכבישי ישראל.

עורכי המחקר מדגישים כי גם נושא האלימות השלטונית ראוי לבדיקה יסודית. לדבריהם, אלימות שלטונית היא חלק מטווח ההתנהגויות האלימות הנתפסות בחברה, כש-80% מהנשאלים טענו כי הם נתקלים תדיר באלימות מצד גורמי השלטון ואכיפת החוק.

תופעות נוספות: אלימות בטלוויזיה ובביה"ס

כמו כן, בין שלל התופעות אשר נבחנו במסגרת הדו"ח צויינו גם תופעות של עישון במקומות ציבוריים, סרטים אלימים בטלוויזיה, התכנסות ושוטטות של חבורות בני נוער ופגיעה בחסרי ישע וקשישים. בנוסף, כ-60% מהנשאלים הביעו חשש גם מפני אלימות במוסדות החינוך ובמיוחד בבתי הספר.

"החברה הישראלית נמצאת תחת מתקפה המסכנת את תחושת הביטחון", אמר הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות. "מיעוט אלים משליט טרור חברתי, וצריך לצאת באופן מיידי למאבק כנגד התופעה".

עדכון ראשון: 02:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully