וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מבהירים: לא נתנצל בפני טורקיה

פנחס וולף

6.6.2010 / 0:25

בירושלים דחו את האיום הטורקי, לפיו אם ישראל לא תתנצל על אירועי המשט לעזה, ינותקו היחסים עמה. לדברי גורמים מדיניים, טורקיה סירבה להצעות להעברת הציוד ההומניטרי לעזה בפיקוח האו"ם

ישראל לא תתנצל בפני טורקיה על ההשתלטות על הספינה הטורקית "מאווי מרמרה". כך אמרו הערב (שבת) לוואלה! חדשות גורמים מדיניים בירושלים. לדברי הגורמים, עוד לפני האירוע ישראל הציעה לטורקים לפרוק באשדוד את הציוד שתישא הספינה, ולהעביר לרצועת עזה את הציוד ההומניטרי. אף הוצע לטורקים שהעברת הציוד תתבצע בפיקוח האו"ם, האונר"א, הצלב האדום ואפילו הסהר האדום.

לדברי הגורמים המדיניים, כאשר המסרים הללו לא נענו, מצרים נכנסה לתמונה והציעה לטורקים לפרוק את הציוד באל עריש ולאחר מכן להעבירו לעזה. "הטורקים היתממו ואמרו שהם לא שולטים על המשט", אמרו הגורמים. "זה משט שאורגן על ידי ארגון שתמך בגופי טרור – IHH, ואנשים בספינה חיכו לחיילים עם גרזנים בחוליות מסודרות". כדוגמה הפוכה הגורמים המדיניים הביאו את אירלנד שהשתתפה במאמצי ישראל לסיום שקט למשט "רייצ'ל קורי", שעליו היו אזרחי אירלנד.

שגריר טורקיה בארה"ב, נמיק טאן, אמר ביום שישי כי ייתכן שארצו תיאלץ לנתק את היחסים עם ישראל, אם זו לא תתנצל על ההשתלטות על האונייה "מרמרה". "אנחנו לא רוצים שזה יגיע למצב הזה", הבהיר טאן, "אבל הממשלה עלולה להיאלץ לנקוט צעד כזה".

בנוסף, בדיון חירום שנערך במועצת הביטחון של האו"ם ביום שלישי בעקבות השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה, קרא שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו לישראל להתנצל בפני משפחות הקורבנות. "מדובר ברצח שביצעה מדינת ישראל", אמר דאווט אולו. הוא הוסיף כי "אין שום הסבר למעשה הפיראטי וההרג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully