וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יחקור את המשט לעזה?

פנחס וולף

5.6.2010 / 23:01

הוועדה לביקורת המדינה תכונס השבוע לדיון דחוף, כדי לבחון את תהליך קבלת ההחלטות באירועי המשט לרצועה. בדיון ישתתף גם לינדנשטראוס. בסביבת רה"מ זועמים: "זה תרגיל פוליטי שקוף"

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת תכונס ביום שני לדיון דחוף, לבדיקת הליכי קבלת ההחלטות וההתמודדות הלאומית עם אירועי המשט לעזה. הוועדה תתכנס בעקבות בקשתו של יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון. בדיון ישתתף מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס.

עם זאת, בסביבת ראש הממשלה אמרו הערב (שבת) כי, "מדובר בתרגיל פוליטי שקוף. צר לנו שהיוזמה של האופוזיציה יוצאת לדרך דווקא ביום שבו הוכח ההבדל בין ספינה של פעילי שלום שלווים לבין משט שנאה של תומכי טרור אלימים. בזמן שהממשלה עוסקת בהדיפת מתקפת לגיטימציה נגד ישראל בעולם, אופוזיציה אחראית צריכה להתייצב להגנה על המדינה ועל האינטרסים הלאומיים. חבל שיש מי שבמקום זאת עסוק בתרגילים פוליטיים שקופים".

בסביבת רה"מ הסבירו כי הסיבה לכך שהם טוענים כי מדובר בתרגיל פוליטי, היא העובדה שמבקר המדינה ממילא חופשי להחליט כראות עיניו על כל נושא שהוא רוצה להכין עליו ביקורת.

ח"כ חסון אמר לקראת כינוס הוועדה כי, "יש לעשות כל מה שניתן כדי למנוע מצב בו חיילי צה"ל יעמדו במוקד חקירה בינלאומית על ידי גופים זרים, שעליה כבר הוחלט. הממשלה מתמהמהת בקבלת החלטה בנושא והלחץ הבינלאומי רק הולך וגובר. לצד הצורך האמיתי לתחקר את עצמנו ואת טיב קבלת ההחלטות לפני ואחרי המבצע, הוועדה באמצעות מבקר המדינה תתחיל את תהליכי הבדיקה הלאומיים בכדי למנוע ככל שניתן מצב בו חיילי צה"ל, שביצעו את משימתם, יחקרו ע"י העולם ולא ע"י המוסדות המתאימים לכך במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully