וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל נוסעי ה"רייצ'ל קורי" הועברו לנתב"ג

הספינה האירית עגנה בנמל, לאחר שצה"ל השתלט עליה ללא נפגעים וללא התנגדות. כל 19 האנשים שהיו על סיפונה הביעו את הסכמתם לגירוש מידי מישראל, והועברו לנמל התעופה בן גוריון

דובר צה"ל

(צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

כל 19 נוסעי הספינה האירית "רייצ'ל קורי" שעשתה את דרכה לחופי עזה הועברו הלילה (ראשון) לנמל התעופה בן גוריון לקראת שילוחם מן הארץ. בקול ישראל דווח כי על הספינה היו 11 פעילי שלום ושמונה אנשי צוות, והיא נשאה כ-500 טונות של מלט.

בניגוד לאירועי המשט בשבוע שעבר, הפעם זה התנהל על מי מנוחות, והספינה האירית עגנה לפנות ערב בנמל אשדוד. 19 הנוסעים שהיו על סיפונה עברו בידוק ביטחוני והועברו לטיפול משרד הפנים. ה-19 עברו שימוע במתקן של רשות ההגירה בחולון וכולם הביעו את הסכמתם להיות מגורשים מיד מהארץ.

צה"ל השתלט על "רייצ'ל קורי" ללא התנגדות, לאחר שסירבה לציית להוראות לחדול מההפלגה לעזה ולהתלוות לכוחות לעבר ישראל. קצין בכיר בצה"ל אמר כי לפני ההשתלטות, הכוחות ניהלו עם הפעילים על גבי ה"רייצ'ל קורי" משא ומתן, שלדבריו חרג מהפרוטוקול הרשמי. במסגרתו, ישראל הציעה לאנשי הספינה לעגון בנמל אשדוד ובתמורה התחייבה להעביר את כל המטען שהביאו עמם לעזה, כולל המלט, כשנציגיהם ילוו את הסחורות.

הפעילים סירבו להצעה, ובשעה 12:15 הודיעו הכוחות שבכוונתם להשתלט על הספינה וקראו לכל נוסעיה לעלות לסיפון. הנוסעים נענו לדרישה הזאת ואף הורידו סולם לכוחות חיל הים.

מבצע קצר, ללא התנגדות

המבצע כולו הסתיים בזמן קצר ביותר. הקצין דיווח, כי החיילים שהשתלטו על הספינה הם אותם חיילים שנטלו חלק בהשתלטות האלימה על סיפון האונייה "מרמרה". גם הפעם עלו כוחות השייטת עם רובי "אל-הרג". עם זאת, הלוחמים צוידו גם בנשק חם. במבצע נטלו חלק גם לוחמות מיחידה בחיל הים, ובמקביל איבטח את הספינה כחו נוסף. הקצין דיווח כי הפעם הופעל מיסוך מלא על האונייה. לדבריו, גם בהשתלטות הקודמת הופעל מיסוך שכזה, למעט מספר שניות.

צוות המלחים המקורי הוא שהשיט את הספינה לנמל אשדוד בפיקוח אנשי חיל הים. לדברי הקצין, אם לא יהיו אירועים מיוחדים הפעילים יגורשו מהארץ עוד הלילה. בשבוע הבא יחל צה"ל לפזר את שבע האוניות שנתפסו במהלך ההשתלטות על המשט בין הנמלים בישראל, על מנת להפחית את העומס בנמל אשדוד.

בהתייחסו לספינה "צ'לנג'ר 2", שאמורה אף היא להגיע לעזה, אמר הקצין כי היא נמצאת עדיין בנמל בקפריסין, הן בשל בעיות טכניות והן בשל סירובה של הממשלה הקפריסאית לאפשר לה לעזוב.

עדכון ראשון: 17:02.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully