וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארדואן שוקל לבקר בעצמו בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.6.2010 / 14:23

ראש ממשלת טורקיה בוחן את האפשרות לצאת למשט עם ספינות מחיל הים הטורקי על מנת לשבור את המצור על רצועת עזה, כך דיווח עיתון לבנוני. ישראל: "זה לא תרחיש מציאותי"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוקל להגיע לביקור ברצועת עזה על מנת לשבור את המצור שהטילה עליה ישראל, כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות טורקים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל". על פי המקורות, ארדואן אמר לממשל האמריקאי שהוא מתכוון לבקש מחיל הים הטורקי ללוות משט נוסף של ספינות סיוע לרצועה, אולם בכירי הממשל ביקשו ממנו ארכה כדי לבחון את הנושא.

העיתון דיווח עוד כי במסגרת המתיחות החריפה בין ישראל לטורקיה, שפרצה בעקבות ההשתלטות הישראלית על הספינה הטורקית "מרמרה" בעת שהייתה בדרכה "לשבור את המצור על עזה", לוחצים גורמים פוליטיים ועממיים על ממשלת טורקיה שתבטל את כל ההסכמים הביטחוניים עם ישראל. יחד עם זאת, הממסד הביטחוני בטורקיה מתנגד בתוקף לביטול אותם הסכמים.

בנאום תקיף שנשא אתמול, אמר ארדואן כי "חמאס איננו ארגון טרור, אלא ארגון התנגדות שנבחר בבחירות דמוקרטיות ומייצג את העם הפלסטיני". לדבריו, חמאס הוא "ארגון התנגדות המגן על אדמתו ואינו ארגון טרור. חמאס ניצח בבחירות והוא הרכיב ממשלה, וצריך לתת לממשלה הזו סיכוי למשול".

הוא מתח ביקורת חריפה על המתקפה הישראלית על נוסעי ספינת 'מרמרה' שהייתה בדרכה לרצועה: "מה שישראל עשתה לספינה הוא טרור של מדינה שיצר לה משבר עם כל המדינות שפעילי הספינה משתייכים אליהן". במהלך הנאום עקץ את ישראל ואמר: "אם אינכם מבינים זאת בטורקית אומר זאת באנגלית – you shall not kill". לאחר מכן חזר על המילים בעברית ואמר: "אל תרצח".

דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב, אמר בתגובה לדיווחים כי הוא אינו סבור שראש ממשלת טורקיה ארדואן יגיע לאזור בניסיון לשבור את המצור על עזה. בראיון לרשת סקיי הבריטית אמר רגב: "אני לא חשוב שהגעת ארדואן לאזור מלווה בספינות טורקיות היא תרחיש מציאותי. אנחנו מעדיפים דיאלוג עם הטורקים כדי לפתור דברים בדרכי שלום. מי שרוצה לשלוח סיוע, אין לנו בעיה עם זה אך המטען חייב להיבדק".

עדכון ראשון: 09:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully