וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל השתלט על ה"רייצ'ל קורי" ללא אלימות

יהושע בריינר, ניר יהב ורמי שני

6.6.2010 / 0:06

צה"ל השתלט על הרייצ'ל קורי ללא אלימות, והספינה הגיעה בבטחה לנמל אשדוד. החיילים השתמשו בסולמות וטיפסו מצידי הספינה לסיפון, שם המתינו להם הפעילים ולא התנגדו

דובר צה"ל

(חיל הים משתלט על ה"רייצ'ל קורי", צילום: דו"צ)

כוח שייטת השתלט אתמול (שבת) על הספינה רייצ'ל קורי ללא אלימות. הכוחות השתלטו על הספינה והיא נמצאת כרגע בדרכה לנמל אשדוד, במרחק של כ25-30 מייל מחופי ישראל. בניגוד להשתלטות על המרמרה, אנשי הרייצ'ל קורי לא הביעו התנגדות כלשהי. הכוחות עלו באמצעות סולמות מצידי הספינה.

ספינות הקומנדו הימי התקרבו אל האוניה ודיברו פנים אל פנים עם הפעילים שעל הסיפון. אלה הביעו הסכמה להשתלטות החיילים על האונייה. את המבצע ליווה כל העת מפקד חיל הים אלוף אליעזר מרום, ששהה באוניה במקום האירוע. הספינה צפויה להגיע לנמל בשעות הקרובות.

גורם צבאי בכיר אמר לאחר ההשתלטות: "היום ראינו את ההבדל בין משט הומניטרי אמיתי לבין משט של מחבלים. במשט הומינטרי הכל נעשה בהסכמה מלאה ואין צורך להשתמש בכדור צבע או בכדורים חיים. במשט של מחבלים במסווה של משט הומניטרי, כאשר פעיליו מנסים לרצוח את חיילי צה"ל, מתנהגים בהתאם".

מבדיקה ראשונית לאחר ההשתלטות על הרייצ'ל קורי עולה שרוב מטען הסיוע שעל סיפונה הוא מלט. מערכת הביטחון לא מאפשרת להכניס מלט לרצועה מחשש שישמש לצרכים צבאיים בידי חמאס. עם זאת ייתכן שמתאם פעולות הממשלה בשטחים יאפשר את הכנסת המלט לטובת פרויקטים של האו"ם. בצה"ל מדגישים כי כל גוף או מדינה המבקשים להעביר סיוע הומניטרי יכולים לעשות זאת באופן מסודר דרך המעברים היבשתיים ובתיאום עם הרשויות בישראל.

ברשות ההגירה נערכים לעגינת הספינה בנמל אשדוד. עם הגעת הספינה לארץ יורדו נוסעיה מהסיפון ויועברו למתקן מעצר של רשות ההגירה לצורך תחקור וזיהוי. בשלב זה יוכלו הפעילים לבחור אם ברצונם לחזור מיד לארצותיהם , ובמידה שיבחרו כך יוסעו מיד לנתב"ג. השאר ישארו במעצר ויגורשו בהמשך.

עדכון ראשון: 06:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully