וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לישראל בשפה העברית: "אל תרצח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.6.2010 / 0:07

בהתייחס לסיכול המשט לעזה פנה ראש הממשלה הטורקי לישראל בשפה העברית וחזר על הדיבר השישי. הוא הוסיף שחמאס איננו ארגון טרור אלא ארגון שנבחר על ידי עמו

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגן על חמאס ותוקף את ישראל: בנאום תקיף שנשא אמש (שישי) בעיר קוניה הבהיר כי "חמאס איננו ארגון טרור, אלא ארגון התנגדות שנבחר בבחירות דמוקרטיות ומייצג את העם הפלסטיני". לדבריו, חמאס הוא "ארגון התנגדות המגן על אדמתו ואינו ארגון טרור. חמאס ניצח בבחירות והוא הרכיב ממשלה, וצריך לתת לממשלה הזו סיכוי למשול".

ארדואן מתח ביקורת חריפה מאד על המתקפה הישראלית על נוסעי ספינת 'מרמרה' שהייתה בדרכה לרצועת עזה: "מה שישראל עשתה לספינה הוא טרור של מדינה שיצר לה משבר עם כל המדינות שפעילי הספינה משתייכים אליהן". במהלך הנאום עקץ את ישראל ואמר: "אם אינכם מבינים זאת בטורקית אומר זאת באנגלית – you shall not kill". לאחר מכן חזר על המילים בעברית ואמר: "אל תרצח".

"ישראל ראתה בפעוט שהיה על הספינה איום על ביטחונם", לגלג ארדואן. "הם פוחדים מילדים והורגים אותם". בנוסף הבהיר ראש ממשלת טורקיה כי הבעיה של טורקיה "איננה עם היהודים אלא עם הטרור הישראלי. המשבר אינו רק בין טורקיה לישראל אלא בין 32 מדינות שאליהן משתייכים הפעילים לבין ישראל". הוא קרא למדינות העולם "לפעול באופן צודק, שכן המתקפה אירעה במים בינלאומיים ונגד ספינה אזרחית".

עדכון ראשון: 19:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully