וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ה"רייצ'ל קורי" תגיע בבוקר לעזה

יהושע בריינר ופנחס וולף

4.6.2010 / 13:44

הדיווחים המגיעים מהספינה האירית ממשיכים לזרום. מארגני המשט דיווחו כי הספינה משייטת כ-150 מייל למול חופי עזה ושמחר בשעות הבוקר הם יגיעו לעזה. גורמי ביטחון: "הספינה לא תורשה להגיע לרצועה"

פעילים על גבי הספינה "רייצ'ל קורי" מדווחים בצהרים (שישי) כי הספינה משייטת כ-150 מייל מחופי עזה, במים בינלאומיים, ושהיא עושה את דרכה לכיוון חוף הרצועה. מוקדם יותר היום דווח כי המשט יידחה במספר שבועות, מארגניו האירים של המשט טענו שהסיבה לדחייה היא שישראל חיבלה בספינות. הנוסעים שעל סיפון ה"רייצ'ל קורי" דיווחו כי "התקשורת עם העולם החיצון בעייתית ושמועות רבות מופצות על ידי הרשויות הישראליות, אולם אין בכוונתנו להגיע לנמל אשדוד, בטוח, אנחנו בדרכנו לעזה".

בתוך כך, קצינים בכירים מסרו שעל פי החלטת הדרג המדיני, הסגר הימי על עזה עומד בעינו ולכן גם ה"רייצ'ל קורי" לא תיכנס לעזה והספינה תיעצר. בצה"ל טרם התקבלה החלטה האם לפעול בצורה דומה להשתלטות על ה"מרמרה" אך עם זאת בצה"ל מעריכים כי אופי הפעילים שעל הספינה אינו דומה כלל לאלו שהיו על סיפון ה"מרמרה", מה גם שהארגון שהוציא את הספינה, "free Gaza", אינו מוכר כארגון הפועל באלימות ואין לו קשר לארגון הטורקי שיזם את המשט הקודם.

הכוונה כרגע היא להוביל את הספינה לנמל אשדוד לפריקת מטענה ללא עימות, אומרים בצה"ל. גם מערכת הביטחון וגם גורמים מדיניים מקיימים קשר רציף עם ממשלת אירלנד על מנת להגיע להסכמה לגבי כניסת הספינה באופן מסודר לנמל אשדוד. בכל מקרה, רשות האוכלוסין וההגירה נערכות לקבלת המשט, ולשם כך יעבדו כ-30 איש, לעומת 250 שגוייסו לקראת המשט הקודם.

"ישראל חיבלה בספינות"

בדיון מיוחד שנערך אתמול לקראת הגעת הספינה אמר נתניהו כי יש לפעול בנחישות למניעת כניסת הספינה לעזה. "נשמור על יכולתה של ישראל למנוע הכנסת נשק וחומרים תומכי לחימה לחמאס. ישראל הציעה ב- 48 שעות האחרונות כמה פעמים לספינה להגיע לאשדוד, ולאחר בדיקה ביטחונית להעביר את מטענה לעזה. כל ההצעות סורבו", אמר ראש הממשלה. עם זאת, הורה נתניהו לפעול בזהירות ובאדיבות מירבית כדי למנוע פגיעה בנוסעי "רייצ'ל קורי".

מוקדם יותר דווח כי הגעת הספינה לעזה תידחה במספר שבועות. לטענת מארגני המשט הסיבה לדחייה היא שישראל חיבלה בספינות. אודרי בומסי, בכירה בארגון "Free Gaza" האשימה את ישראל בכך ששיבשה את פעילותן של שתי ספינות נוסעים, ה"צלנג'ר 1 ו-2" שהיו אמורות ללוות את ה"רייצ'ל קורי" בדרכה לרצועה. לטענתה, מדובר בספינות שהיו אמורות לשאת עיתונאים, ולסקר את המפגש עם כוחות חיל הים הישראלי.

"ישראל חיבלה בשתי ספינות נוסעים שלנו כשהן עגנו בנמל של יוון", אמרה בומסי לגלי צה"ל והוסיפה כי הנזק שנגרם היה כה גדול, עד שייעברו מספר שבועות בכדי לתקן אותו. נוכח ההתפתחות החדשה, באתר של תנועת "Free Gaza" דווח כי ה"רייצ'ל קורי" צפויה לשוב מקפריסין לאירלנד בימים הקרובים ורק כאשר שתי ספינות הנוסעים יחזרו לתפקד, יחודש המשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully