וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לרייצ'ל קורי לנצח

יוני מנדל

4.6.2010 / 12:19

בסוף השבוע צפויה לעגון ספינת הסיוע "רייצ'ל קורי" באשדוד. היא לא תנסה לפרוץ בכוח את המצור הימי על עזה, אבל יוני מנדל שואל האם היא תוכל לחדור את מעטה האטימות שלנו?

במהלך סוף השבוע הקרוב, יפשטו כנראה שוב חיילי צבא ההגנה לישראל, במים לא להם, על ספינה אזרחית העושה את דרכה לעזה. 15 הפעילים והפעילות שעל הספינה האירית "רייצ'ל קורי", שכבר הודיעו שלא יגלו התנגדות, ייאלצו לשבת בירכתיים ולראות איך ספינתם משנה כיוון ומפליגה לכיוון אשדוד.

אחר כבוד תילקח מייריד קוריגן, זוכת פרס נובל לשלום, על ידי לוחמי השייטת, ותובל לחקירה בישראל. אט אט ייפרקו 1,200 הטונות של הציוד ההומניטרי. כסאות הגלגלים יונחו על המזח, התרופות יונחו בערימה על ידם. ראש ממשלת אירלנד, בריאן קאוון, שביקש מממשלת ישראל להניח לספינה להגיע לעזה, ייאלץ – גם הוא – להבין שישראל לא מוכנה להקשיב לאף אחד.

דני אילון ואביגדור ליברמן, הקברניטים הדיפלומטים של ישראל, לא יפספסו את ההזדמנות ויתקעו מבט מלא בוז בפעילי השלום, אזרחי אירלנד, מלזיה, קובה והפיליפינים. השניים בוודאי ידגישו שחשמלאי הספינה דרק גרהאם מסונף לארגון אל קאעדה, ושאישתו ג'יני - שבכלל רצתה להיות שהידה - מקורבת לבכירים בחמאס. אנחנו, כך נראה, שוב נאמין. ארגון לאומני כזה או אחר ייצא לרחובות ויצעק "אל אל ישראל", ויקבל בחזרה בעיתונים שלנו כותרות מחבקות של כחול ולבן. אחר כך רוני דניאל יעשה כתבת תחקיר מעמיקה וביקורתית על תפקודו המצוין של צה"ל, ועל לוחמי חיל הים שעושים ימים כלילות ושבשירותם הצבאי מצליחים לחנוק את עזה למוות.

המשפטנים יספרו לנו שזה חוקי, בג"צ יאשר, לבני לא תבין מדוע אין תמיכה גדולה יותר בצה"ל, ברק יטפח לאשכנזי על השכם, פרס ישתוק, מירי רגב תסנן קללה בערבית, יוחנן פלסנר יפלוט הערה גזענית (או שובניסטית) וביבי ינצח על המקהלה. אדמירלי השלטון בישראל, השיכורים מביטחון עצמי, יפנטזו את עצמם כחיים באי של שפיות ב"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון". כל כך מרוכזים הם יהיו – בעצמם, בצדקנותם, בשקריהם, בשכרותם – שהם לא יבחינו במטען הסודי שמחביאה "רייצ'ל קורי" באמתחתה. לא, למרות שראש השב"כ היה מאוד משתוקק לכך, לא מדובר בנשק. גם לא בגולות האימתניות מה"מרמרה", וגם לא בטילי כתף. ב"רייצ'ל קורי", וזה בעיקר תלוי בנו, טמונה גם הבטחה.

בסוף ביבי כבר ימצא איזה סולם לרדת ממנו אל העם

הספינה האירלנדית, מקרטעת משהו אחרי תקלה טכנית מוזרה שפקדה אותה באיזור מלטה, תגיע לאזורנו באיחור של חמישה ימים. היא הייתה אמורה להיות חלק ממשט השלום, שהסתיים במותם של תשעה אזרחים, אבל היא מגיעה הפעם בגפה. הרבה אחרי שמצלמות הווידאו של הפעילים מ"מרמרה" הוחרמו על ידי צה"ל כשאת תוכנן לא נוכל לראות לעולם, יעקבו המכ"מים אחרי "רייצ'ל קורי" המפליגה לחופי ארצנו. אבל למרות העיכוב, ולמרות שהיא רק ספינה אחת, אוקראינית במקור שנמכרה במכירה פומבית, היא לא תהיה לבד. איתה יגיעו מאות מיליוני בני אדם מכל רחבי העולם - ממצרים, אירלנד, האיחוד האירופי, דרום אמריקה ואוסטרליה, ויגידו לישראל בצורה ברורה ומפוכחת – די!

אחרי יותר משלוש שנים בהם נקטה מדינת ישראל "המוסרית" בעונש קולקטיבי מכוער, מטופש ואלים נגד מיליון וחצי בני אדם, אפשר לקוות ולהאמין ש"רייצ'ל קורי" תביא איתה את השינוי. ישראל יכולה להמשיך ולגלגל עיניים, שר התעמולה שלנו יכול להנפיק סרט הסברה חדש מכספו של משלם המיסים, אבל המצור על עזה עומד להסתיים. ישראל, דוגמה מאלפת למדינה שמבינה רק כוח, לא תוכל לעמוד מול דרישת העולם כולו – גם מהבית הלבן – ותסיר את המצור מעל הרצועה. כן, ביבי כבר ימצא איזה סולם לרדת ממנו אל העם, וספינות שיגיעו לעזה ייבדקו אולי דרך מצרים, אבל מצור לא יהיה. זה יהיה שינוי אחד, שלא יוביל לשלום עולמי, אבל שיבהיר לישראל – לפחות לזו החושבת – עד כמה צרת אופקים היא, נעדרת חזון פוליטי, אגרסיבית ואלימה, כסילה וגזענית.

רייצ'ל קורי, נערה אמריקאית מוושינגטון שנקברה בעודה בחיים על ידי נהג D9 צה"לי לפני שבע שנים, הפכה לסמל למאבק בכיבוש הישראלי. היא נמחצה מתחת לכף הבולדוזר במהלך פעולות "חישוף" (שזה עברית תקנית להריסת בתי מגורים) שביצע הצבא הכי מוסרי בעולם בגזרת רפיח. הנהג, כיאה למדינות דמוקרטיות, כמובן שלא הועמד לדין ומסתובב עדיין בינינו. הנערה רייצ'ל קורי הקריבה את חייה למען בני האדם שבעזה. הספינה הנושאת את שמה ממשיכה להחזיק בחזונה והיא חותרת כנגד הסיכויים, כנגד הכיבוש, ולמען החיים. "רייצ'ל קורי" כנראה תעגון במהלך סוף השבוע באשדוד. העולם כבר החליט ששעון החול בנוגע למצור על עזה התהפך. עכשיו נותר לנו להחליט אם אנחנו משתנים יחד איתו, או קופאים לעד. תנו לרייצ'ל קורי לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully