וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחנה הלאומי באוני' בר אילן איבד את כוחו?

גיל סימה

4.6.2010 / 11:10

מעוז הכיפות הסרוגות האקדמי יישלט בידי ארבעה תאים, שניים חילוניים ושניים דתיים, שהתאגדו יחד. היו"ר היוצא: "חבל שהפוליטיקה הגיעה גם לכאן, אני מרגיש כאילו גנבו את דעתם של הסטודנטים הדתיים"

איך קרה שדווקא מעוז "המחנה הלאומי", המזוהה יותר מכל עם אוניברסיטת בר אילן, נשמט מידיו ואת הבכורה לאגודת הסטודנטים קיבלו מספר תאים חברתיים?

תוצאות הבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן אשר נערכו שלשום (רביעי) לא הפתיעו איש באוניברסיטה, בוודאי לא את אלו אשר עמדו בראשה בשנים האחרונות. המוסד האוניברסיטאי בו לומדים קרוב ל-19 אלף סטודנטים ונחשב במשך כל שנות קיומו כמעוז ההשכלה הגבוהה של ציבור חובשי הכיפות הסרוגות, עובר בימים אלו שינוי של ממש, לפחות בכל הקשור למי שיעמוד בראשו במהלך השנה הקרובה.

כל מי שנכח בשבועות האחרונים באוניברסיטה, או אפילו עבר בסמוך אליה, לא יכול היה לפספס את השלטים והסיסמאות שהתנופפו לכל עבר. חגיגת הדמוקרטיה של מנהיגי הסטודנטים הצעירים הייתה כסות ללבה רותחת שסערה מתחת לפני השטח, כשמבין הלהבות ניתן היה לזהות סממנים פוליטיים מובהקים. מדובר היה במאבק כוחות של ממש, כשהמתמודדים על ראשות האגודה מודעים לכוח הרב של מי שנמצא בראשותה. התכונה לקראת הבחירות החלה כבר לפני חודשים, עם התלכדותם של מספר תאים אשר שמו להם למטרה להדיח מהתפקיד את יו"ר התא הנוכחי, גלעד ברגיל. עם מערכת משומנת של יחסי ציבור ומשאבים כספיים, עמדו ארבעת תאים אלו לתא "שינוי אמיתי", אשר נתמכו בין היתר על ידי מפלגת קדימה, אל מול תא 'תכל'ס' בראשו עמד היו"ר ברגיל. "זה היה קרב ידוע מראש", אומר גורם המעורה בבחירות, שתיאר מאבק כוחות אשר הלך והתחמם לקראת יום הבחירות הגורלי.

אולם למרות ההתחממות, נראה כי דווקא הסטודנטים עצמם היו אדישים ביחס לזהות היו"ר האמור לייצגם, כשרק 2,200 מתוכם החליטו להשתתף בהליך הדמוקרטי ולהביא לבחירתו של שי בכור, יו"ר תא "שינוי אמיתי". בשיחה עם וואלה! חדשות הכחיש בכור כי הפוליטיקה הקדימה את המטרות הסטודנטיאליות האחרות. "אנחנו מתרחקים מפוליטיקה וכל כולנו עסוקים בטובת הסטודנט", אמר בכור. המספיד בבחירות, גלעד ברגיל, נשמע בטוח הרבה יותר במה שעמד מאחורי הבחירות: "חבל שהפוליטיקה הגיעה גם לכאן, אני מרגיש כאילו גנבו את דעתם של הסטודנטים הדתיים", הוא אומר, "הציבור הדתי מכה על חטא כשהוא לא מאוחד עם עצמו וחבל מאד שמעוז הציונות הדתית האחרון נפל לידיים של 'קדימה'. למרות הכול אני מאחל את כל ההצלחה ליו"ר הנכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully