וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים מתנגדת להפסקת שיחות הקרבה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2010 / 9:24

העיתון "אל-חיאת" דיווח, כי שר החוץ הסורי דרש למשוך את התמיכה הערבית בשיחות בין ישראל לפלסטינים, אולם שר החוץ המצרי התנגד למהלך, בטענה שהדבר יהווה מתנה לממשלת נתניהו

במהלך פגישת שרי החוץ הערבים שלשום בקהיר דרש שר החוץ הסורי וואליד מועלם למשוך את התמיכה הערבית בשיחות הקרבה שמתנהלות בין ישראל והפלסטינים, אולם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט התנגד, באמרו כי החלטה כזו תהא בבחינת "מתנה לישראל וממשלת נתניהו רק תברך על כך" – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.

מקורות דיפלומטים ערבים מסרו עוד לעיתון כי שרי החוץ הערבים דנו בישיבתם גם בהצעה הסורית לקרוא למצרים וירדן לנתק את יחסיהן עם ישראל, בעקבות ההשתלטות הישראלית על המשט לכיוון רצועת עזה. על פי מקורות העיתון, נציגי ירדן ומצרים הבהירו כי דווקא יחסיהן עם ישראל סייעו בפתרון המשבר שפרץ: "ההתערבות הירדנית והמצרית היא זו שהובילה לשחרור העצורים הערבים מהמשט וכן לקידום תהליך השלום", הוסיפו.

בתוך כך, העיתון דיווח כי במהלך הישיבה הביעה מצרים חשש שהדרישה הערבית להסיר את המצור מעל רצועת עזה תפגע דווקא בה. על פי הדיווח, המצרים הבהירו כי הם תומכים בקריאה להסיר את המצור על עזה בתנאי שהעברת הסחורות לרצועה לא תיעשה דרך שטח מצרים. "למצרים אין מניעה שהסחורות לעזה ייכנסו דרך הים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully