וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעצבנתם השבוע? קטן עלינו

אמילי עמרוסי

4.6.2010 / 8:27

השבוע, אם יורשה לי לנחש, חשבתם שאתם משתגעים. תפסתם את הראש בשתי ידיים ואמרתם: לא ייאמן. הרי העובדות היו ברורות, התמונות חד?משמעיות, וכל בר דעת רואה. והנה, האיחוד האירופי ומועצת הביטחון והערבים ומיליארד בלוגרים עילגים ושני מיליארד צופי טלוויזיה שמנמנים - תבל כולה מאשימה את ישראל. ואתם, הישראלים ששומעים את הגינויים ב?70 לשונות, משתגעים. היו טרוריסטים על הספינה, זו היתה פרובוקציה, לא היתה ברירה, אילו הומניטרים מצטיידים בגרזנים ובנשק חם, ואיזו מדינה אחרת היתה נותנת.

ומתחשק לי לחבק אתכם, ישראלים תמימים. הרי העובדות לא רלבנטיות. ישראל תמצא את עצמה לבד, ואלף סרטונים של דובר צה"ל לא יעצרו את המצור על ישראל. אנחנו חווים עכשיו את הניתוקים האחרונים מחברת הכבלים העולמית, ומתפלצים נוכח נונשלנט?השקר. אתמול הרעלנו בארות, ורצחנו ילדים לקראת פסח - היום אנחנו ממשיכים, בסדר שונה.

והריטואל הזה מוכר לי עד כאב. אני יודעת שבכל פעם שהטור הזה הופך לסיפור על מתנחלים, אתם מפהקים. האמת היא שגם אני: ההתיישבות בהר היא לא הדבר היחיד שקורה כאן, והקפאת הבנייה בנווה צוף היא לא העוולה הכי חמורה. ובכל זאת, אני רואה אתכם מתייסרים מול ההסתה, נרעשים מגינויים לפשעים שלא היו, נכעסים מההתעלמות מהעובדות - ולנגד עיני עולה הבבואה המוקטנת של סיפור המשט: המתנחלים והתקשורת הישראלית.

אנחנו כבר רגילים

כבר עשר שנים שמבשר הסתיו הוא לא הנחליאלי, אלא תמונות בעיתונים של עצי זית עצובים וכרותי ענף. בהתקרב עונת המסיק נמלא האוויר דיווחים על פגיעות במטעים של פלשתינים שבוצעו על ידי מתנחלים. כבר עשר שנים העלילה הזאת רצה, והפכה לעובדה, ומעולם לא נעצר מתנחל אחד. לא הוגש כתב אישום אחד. וזה לא שהמתנחלים כאלה מתוחכמים. אם היו מספיק חכמים כדי לחמוק מהמשטרה ומהצבא, הם היו בוחרים - למשל - לפגוע בגזע העץ, לצמיתות, ולא להשקיע מאמצים בניסור מדויק ומעייף של כל הענפים. ויותר מכך: התיעוד המצולם היחיד שבו נראה מישהו מנסר ענפים הוא סרטון שצילם מתנחל מיצהר ובו פלשתינים החותכים בעצמם את ענפי העצים במטע, ולוקחים אותם לצורכי הסקה.

בזמן האחרון נוסף למתנחלים תואר חדש: שורפי מסגדים. גם זה כבר התקבע כעובדה שאין בלתה, ונצווח בהפגנות ובמאמרים, והיה יכול להיות מביש ומחפיר - אלמלא היה שקר שאין לו אפילו רגל תותבת. המסגד בלובן א?שרקיה נשרף בעקבות קצר חשמלי, ובמסגד בסאלם נשרף שטיח תפילה קטן. זהו. גם הפלשתינים מאשרים שאף מסגד לא הועלה בלהבות על ידי מתנחלים, אבל זה לא מפריע לשמאל הקיצוני להצביע על מרעילי הבארות החדשים. מי שצפה בכתבות הטלוויזיה מעמונה 2006 ומחוות גלעד 2004 והנמיך את הווליום, ראה שוטרים מפליאים מכות רצח במפגינים פסיביים. מי שהגביר את הקול, שמע את הכתב מדווח על "אלימות קשה מצד המתנחלים". והנה, מי שצפה ברשתות הזרות מדווחות על המשט השבוע חווה תופעה דומה. מעולם לא היה קל להיות מתנחל כמו בשבוע הזה: אנחנו כבר רגילים.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully