וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: לשלול אזרחותה של ח"כ זועבי

פנחס וולף

4.6.2010 / 0:13

שר הפנים פנה ליועמ"ש וביקש חוות דעת כיצד ניתן יהיה לשלול את אזרחותה של ח"כ חנין זועבי בשל השתתפותה במשט. "חנין זועבי בוגדת ולא יכול להיות מצב שח"כ מנצל חסינותו לבגידה"

שר הפנים אלי ישי פנה אתמול (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וביקש ממנו חוות דעת משפטית כיצד ניתן יהיה לשלול את אזרחותה של ח"כ חנין זועבי או לפגוע במעמדה האזרחי בשל השתתפותה במשט לעזה.

"חנין זועבי בוגדת, ולא יכול להיות מצב שחבר כנסת מנצל את חסינותו עד לרמה של בגידה". ישי ביקש את חוות דעתו של וינשטיין בשל העובדה שיתכנו משטים נוספים "וייתכן שחברי כנסת אחרים יבקשו לנצל את חסינותם ולהצטרף למשטים אחרים". חוות הדעת נדרשה גם בשל העובדה כי ישי לא יכול לשלול את אזרחותה משום שהיא חברת כנסת.

שלשום פנה גם חבר הכנסת יואל חסון ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה לשלול זכויות מח"כ זועבי בעקבות השתתפותה במשט לעזה. במכתב לריבלין מבקש חסון לא לאפשר יותר לזועבי לעזוב את שטח ישראל ללא תנאי. בנוסף, הוא דורש לשלול את דרכונה הדיפלומטי ואת הוצאות המשפט שהיא זכאית להם. לדברי חסון, "העובדה שח"כ חנין עושה שימוש בזכויות היתר שמקנה חסינות חברי הכנסת כדי לקחת חלק בפעילות עוינת וחבלנית מבלי לתת את הדין על כך, אינה מתקבלת על הדעת. מדינת ישראל לא צריכה להעניק לח"כ זועבי דרכון דיפלומטי כדי שתסתובב בעולם בחופשיות ותשמיץ את מדינת ישראל, וגם לא צריכה לממן לה את ההגנה בגין פעולותיה החבלניות. זהו אבסורד שיש להפסיקו לאלתר".

שלשום נאומה של זועבי על המשט בכנסת עורר מהומה גדולה ובמהלכו קמו ממקומותיהם מספר רב של חברי כנסת וקראו לעברה: "גייס חמישי", "בוז", "בוגדת", "תתביישי לך". חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) הגדילה לעשות כשעלתה לדוכן בתחילת נאומה של זועבי, צעקה במיקרופון וניסתה למנוע מהח"כית לדבר. בתגובה קרא לעבר מיכאלי ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר סיעתה של זועבי: "תחזרי לרוסיה". ח"כ כרמל שאמה, שניהל את ישיבת הכנסת, והסדרנים לא הצליחו להשתלט על המהומה. שאמה הודיע על הפסקת הדיון לחמש דקות, והסדרנים הוציאו מהאולם את ח"כ מיכאלי.

עדכון ראשון: 22:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully