וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר: לא נאפשר הגעת ספינות לעזה

פנחס וולף

4.6.2010 / 0:10

על רקע הרמיזות לפיהן ראש הממשלה שוקל להקל את הסגר על עזה, אמר אמש נתניהו כי יש לעצור את הספינה "רייצ'ל קורי" בנחישות: "לא נאפשר לספינות להגיע לעזה. לא עכשיו ולא אחר כך"

למרות הרמיזות על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבחון אפשרות להקל את הסגר הימי על עזה, הבהיר אמש (חמישי) נתניהו: "לא נאפשר לספינות להגיע לעזה. לא עכשיו ולא אחר כך. אנו מתכוונים לכוון את הספינה "רייצ'ל קורי" לנמל אשדוד ולהעביר את הסחורה האזרחית שלה לעזה לאחר בדיקה ביטחונית". ראש הממשלה אמר את הדברים בדיון מיוחד לקראת הגעת הספינה לאזורינו.

לדברי נתניהו, יש לפעול בנחישות למניעת כניסת הספינה "רייצ'ל קורי" לעזה. "נשמור על יכולתה של ישראל למנוע הכנסת נשק וחומרים תומכי לחימה לחמאס. ישראל הציעה ב- 48 שעות האחרונות כמה פעמים לספינה להגיע לאשדוד, ולאחר בדיקה ביטחונית להעביר את מטענה לעזה. כל ההצעות סורבו", אמר ראש הממשלה. עם זאת, הורה נתניהו לפעול בזהירות ובאדיבות מירבית כדי למנוע פגיעה בנוסעי "רייצ'ל קורי".

מוקדם יותר דווח כי נתניהו אמר בפגישתו עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר כי יבחן אפשרות להקל את הסגר הימי על עזה ולאפשר כניסת סחורות אזרחיות לרצועה.

במהלך הפגישה בין השניים בתל אביב העלה בלייר את סוגיית הסגר הימי על עזה ואמר: "שמתי לב שבנאום שלך אמש עשית הבחנה בין הזכות הלגיטימית של ישראל למנוע הברחת אמצעי לחימה לעזה דרך הים, לבין סחורות אזרחיות שצריך לתת להן להיכנס". נתניהו השיב לו: "ההבחנה ששמת לב אליה נכונה. חובתנו למנוע הברחת אמצעי לחימה וחומרים תומכי לחימה לידי החמאס, כדי להגן על אזרחינו. חובה לבדוק כל אוניה שאפשר להבריח עליה טילים ורקטות. אבל אנחנו גם רוצים לאפשר כניסת סחורות אזרחיות לאוכלוסיה בעזה, ולכן אנחנו בוחנים כעת דרכים נוספות ליישום העיקרון הזה". בהקשר זה דיווח אמש ערוץ 2 כי נתניהו שוקל לאפשר לכוח בינלאומי לפקח על הנמלים בשטח הרצועה.

במקביל, נראה כי הדרישה להקמת ועדת חקירה בינלאומית חלחלה לישראל ובישיבת פורום "שרינו" של העבודה, אמר שר התמ"ת בנימין בן אליעזר כי יש להקים ועדת חקירה בינלאומית כדי להרגיע את הביקורת העולמית. "אין לנו מה להסתיר", הוא קבע. בן אליעזר תקף בחריפות את מערך ההסברה הישראלי ואמר: "ההסברה נכשלה כישלון שלא ידענו כמוהו". אתמול קראה מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים צוות בדיקה עצמאי לחקירת אירועי השתלטות צה"ל על ספינות המשט לרצועת עזה.

(עדכון ראשון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully